اپراتورها

بازار سرمایه

تلفن همراه

رگولاتوری

August 21, 2015
18:34 جمعه، 30ام مردادماه 1394
کد خبر: 72835

اظهارات عضو کمیسیون صنایع مجلس در خصوص سرنوشت مبهم پرداخت ودیعه‌های تلفن ثابت و همراه: تسویه ودیعه به نرخ روز یا باسهام

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه سرنوشت پرداخت ودیعه‌های تلفن ثابت و مخابرات همچنان مبهم است، گفت: شرکت‌های مخابرات و همراه اول باید رضایت مشتریان خود را کسب کنند و مبالغ ودیعه های ثبت نامی را در قالب ریالی یا سهام باز گردانند البته اگر قصد پرداخت ریالی ودیعه های ثبت نامی را دارند باید این مبالغ با نرخ روز محاسبه شود.
 
موید حسینی‌صدردرگفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت،درخصوص سرنوشت پرداخت ودیعه‌های مردمی نزد شرکت مخابرات گفت: درحال حاضر شرکت‌های مخابرات و همراه اول ودیعه‌های مشترکین تلفن را در اختیار دارند و برای پرداخت این ودیعه ها نیز تاکنون هیچ اقدام موثری انجام نشده است.
 
نماینده مردم خوی و چایپاره درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم همیشه به نظام جمهوری اسلامی اعتماد دارند، ادامه داد: همه مسولان در نظام وظیفه خدمت رسانی به مردم کشور را دارند و باید در تمامی حوزه‌ها مانند صنعت به تعهدات خود عمل کنند.
 
این نماینده مردم درمجلس نهم ،تصریح کرد: باید توجه داشت از متقاضیان خرید خطوط تلفن ثابت و همچنین سیمکارت تلفن همراه،درهنگام ثبت نام مبالغی به عنوان ودیعه اخذ شده است و وعده بازپرداخت ودیعه‌های ثبت نامی در قالب پول نقد و یا سهام داده شده بود این درحالی است که تاکنون هیچ اقدامی برای انجام این مهم صورت نگرفته است.
 
حسینی صدر تصریح کرد:شرکت‌های مخابرات و همراه اول باید رضایت مشتریان خود را کسب کنند و مبالغ ودیعه‌های ثبت نامی درقالب ریالی یا سهام باز گرداند،البته اگر قصد پرداخت ریالی ودیعه‌های ثبت نامی را دارد باید این مبالغ با نرخ روز محاسبه شود.
 
وی تصریح کرد: باید سرنوشت پرداخت ودیعه‌های ثبت نامی تلفن همراه و ثابت هرچه زودتر مشخص شود چون درحال حاضر این موضوع سرنوشت شفافی ندارند.   
 
عضوکمیسیون صنایع ومعادن مجلس یادآورشد:وزارت ارتباطات،شرکت مخابرات،شرکت همراه اول، سازمان خصوصی‌سازی و نهاد‌های ذی ربط باید سریعا موضوع تسویه ودیعه‌های مذکور را با نرخ روز یا با ارائه سهام،را تعیین تکلیف کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.