امنیت

فناوری اطلاعات

November 16, 2018
15:36 جمعه، 25ام آبانماه 1397
کد خبر: 95630

وزیر امنیت سایبری ژاپن اعتراف کرد که نمی‌تواند با رایانه کار کند!

 
وزیر امنیتی سایبری ژاپن گفته است هرگز از رایانه استفاده نکرده است که این اعتراف باعث برخاستن موجی از اعتراضات علیه وی از سوی رسانه‌ها و احزاب مخالف شده و آن‌ها وزیر مذکور را به بی‌سوادی متهم کرده‌اند.
 
BBPJSaC.jpg
 
به گزارش خبرآنلاین، «یوشیتاکا ساکورادا»، 68 ساله با حضور در پارلمان سعی کرد به سؤالات مطرح‌شده رایانه‌ای و آی‌تی پاسخ دهد اما عدم پاسخ‌دهی باعث شد تا معلومات وی زیر سؤال رود.
 
وی در پاسخ ابتدا گفت: من از 25 سالگی شروع به فعالیت به‌صورت مستقل کردم و زمانی که نیاز به رایانه شد از کارمندان و منشی خواستم تا کارها را انجام دهند.
 
وزیر امنیت سایبری در برابر سؤالات دیگر نیز گفت: من با رایانه نمی‌توانم تایپ کنم!
 
نمایندگان مجلس ژاپن درباره امنیت نیروگاه‌های اتمی از وی سؤالات سایبری کردند که وی نتوانست به سؤالات آن‌ها پاسخ دهد. یکی از نمایندگان درباره استفاده از یو اس بی در نیروگاه‌های اتمی پرسید که وی به‌صراحت گفت جزییات استراتژی امنیتی در نیروگاه‌ها را نمی‌داند.(استفاده از یو اس بی برای انتقال بدافزار روی نیروگاه‌های انرژی کاری بود که آمریکا و اسرائیل با استاکس‌نت روی زیرساخت‌های اتمی ایران انجام دادند و تاسیسات هسته‌ای را تخریب کردند)
 
وی نتوانست به سؤالات ژاپن تایمز جواب دهد و به همین خاطر «ماساتو ایمای» از حزب مخالف گفت: فردی که هرگز از رایانه استفاده نکرده، چطور می‌تواند تصمیمات مهم درزمینه امنیت سایبری بگیرد؟
 
«آساهی شیمبون» پرسید: چطور وقتی دانش رایانه‌ای ندارد، تصمیمات سایبری می‌گیرد؟ و وی پاسخ داد: اعضای کمیته سایبری تصمیمات را می‌گیرند و وی با چنین روندی مشکل ندارد.
 
وی از ماه اکتبر توسط نخست‌وزیر «شینزو آبه» به سمت وزیر امنیت سایبری منصوب‌شده و باید توکیو را برای المپیک 2020 آماده کند.
 
مخالفان سیاسی با تاختن به وی می‌گویند ساکورادا هیچ برنامه جامع امنیت سایبری ندارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.