تلفن همراه

گوشی

October 19, 2019
12:39 شنبه، 27ام مهرماه 1398
کد خبر: 104958

پیکسل ۴ گوشی را با چشمان بسته هم باز می‌کند!

 
گزارش‌های منتشر شده از سوی کارشناسان و کاربران گوشی‌های پیکسل ۴ نشان می‌دهد که سیستم احراز هویت هوشمند آن حتی با چشمان بسته نیز کار می‌کند و این موجب تشدید نگرانی‌ها در خصوص امنیت این گوشی‌های جدید شده است.   
 
  سیستم احراز هویت و تشخیص چهره بیومتریک در گوشی‌های هوشمند شامل حسگر اثرانگشت، عنبیه یا تشخیص چهره هوشمند می‌شود. این فناوری که برای نخستین بار بر روی گوشی‌های آیفون توسط اپل توسعه داده شد، با استقبال بی نظیری از سوی کاربران مواجه شد و بسیاری دیگر از سازندگان موبایل همچون گوگل، سامسونگ، هواوی را واداشت که به این فناوری روی بیاورند و بدین ترتیب نظر و رضایت مشتریان و کاربران خود را به دست آورند.
 
این فناوری با آنالیز و تحلیل اجزای مختلف صورت کاربر موردنظر، به صورت هوشمندانه صاحب اصلی و حقیقی گوشی را شناسایی می‌کند و در صورتی که افراد ناشناس سعی در نفوذ به گوشی داشته باشند، تشخیص داده و از ورود آنها جلوگیری می‌کند.
 
گوگل به عنوان توسعه دهنده گوشی‌های هوشمند پیکسل ۴ و ۴ ایکس‌ال که اخیرا این گوشی‌های جدید و پرچمدار را معرفی کرده است، حالا به نظر می‌رسد که به دردسر بزرگی افتاده و آن تشدید نگرانی‌های منتقدان، کارشناسان و کاربران در مورد امنیت سایبری این محصولات است.
 
بر اساس گزارش‌های وب سایت phonearena، کاربران عنوان کرده‌اند که سیستم احراز هویت و تشخیص چهره هوشمند در گوشی های جدید پکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس‌ال حتی با چشمان بسته نیز قفل گوشی را باز می کند . این بدان معناست که این فناوری امنیت سایبری بالایی نداشته و ممکن است در شناسایی صاحب گوشی و افراد ناشناس و در نهایت باز کردن قفل گوشی با خطاهای جبران ناپذیری مواجه شد و به افراد اجازه دهد هنگامی که صاحب گوشی در خواب به سر می برد، گوشی را جلوی صورت وی بگیرند و قفل آن را باز کنند و بدین ترتیب به اطلاعات گوشی وی دسترسی پیدا کنند، امری که بدون شک تهدیدی جدی برای حفاظت از حریم خصوصی افراد در فضای مجازی به شمار می رود.
 
گوگل در این خصوص اعلام کرده است که از مشکل مذکور باخبر است و کارشناسان آن درحال تلاش برای ارائه یک به‌روزرسانی هستند تا مشکل مربوطه را برطرف کند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.