تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

October 24, 2019
12:42 پنجشنبه، 2ام آبانماه 1398
کد خبر: 105154

پرواز موفق تاکسی پرنده آلمانی

استارت‌آپ تاکسی پرنده «لیلیوم» فاز اول آزمایش پرواز تاکسی پرنده خود را با موفقیت پشت‌سر گذاشت. «لیلیوم جت» حالا قادر است با سرعت بیش از ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت پرواز کند. شرکت سازنده این جت تصاویری را از پرواز این تاکسی پرنده منتشر و اعلام کرد که فاز اول آزمایش این محصول را با موفقیت پشت‌سر گذاشته است.
استارت‌آپ لیلیوم پرواز و فرود افقی این پرنده را از چند سال پیش آغاز کرد و اوایل سال ۲۰۱۹ بود که تصاویری از اولین پرواز موفق این تاکسی پرنده نیز منتشر شد. حال در ویدئوی جدید منتشر شده، تصاویر پرواز و فرود افقی این پرنده با سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت مشاهده می‌شود. در فاز دوم آزمایش‌ها قرار است حداکثر سرعت پروازی لیلیوم جت مورد آزمایش قرار گیرد. لیلیوم جت به ۳۶ موتور الکتریکی مجهز شده که قدرت ۲ هزار اسب بخار را به این پرنده منتقل می‌کنند. گفته می‌شود تاکسی پرنده لیلیوم جت با این توان پروازی قادر است به حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و همزمان ۵ سرنشین را جابه‌جا کند. نکته قابل توجه اینکه لیلیوم جت هیچ نوع گاز گلخانه‌ای و در کل آلاینده‌ای تولید نمی‌کند. شرکت سازنده این تاکسی پرنده قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ این پرنده را به مرحله تولید انبوه برساند. این استارت‌آپ اظهار امیدواری کرده تا سال ۲۰۲۵ بتواند سالانه صدها فروند از این جت را تولید کند. گفته می‌شود استارت‌آپ لیلیوم تا سال ۲۰۲۵ بالغ بر ۵۰۰ موقعیت شغلی ایجاد خواهد کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.