اپلیکیشن

تلفن همراه

October 26, 2019
15:17 شنبه، 4ام آبانماه 1398
کد خبر: 105215

اپلیکیشن های بانکی از اپ استور «گلکسی اس ۱۰» حذف شد

دو بانک در انگلیس اپلیکیشن های خود را از اپ استور گوگل در موبایل های گلکسی اس ۱۰ غیرفعال کرده اند. دلیل این امر اختلال در اسکنر اثر انگشت این موبایل است.
 
 به نقل از دیلی میل، بانک های RBS و NatWest در انگلیس اپلیکیشن های خود را از گوگل پلی استور موبایل های گلکسی اس ۱۰ حذف کرده اند.
 
دلیل این اقدام اختلال امنیتی اسکنر اثرانگشت موبایل های گلکسی اس ۱۰ سامسونگ است. این اختلال امنیتی در دستگاه اجازه می دهد هر فردی با اثر انگشت خود، قفل موبایل را باز کند. 
 
هفته گذشته یکی از شهروندان انگلیسی پس از نصب یک محافظ نمایشگر روی موبایل گلکسی اس ۱۰  خود متوجه شد هر فردی می تواند با اثر انگشت خود قفل موبایل او را باز کند. 
 
پس از آن  سامسونگ این اختلال اسکنر اثر انگشت را به رسمیت شناخت و اعلام کرد در ماه های آینده آن را برطرف خواهد کرد. تا زمانی که سامسونگ این مشکل را برطرف نکند،  مالکان گلکسی اس ۱۰ نمی توانند اپلیکیشن ها را نصب کنند.
 
از سوی دیگر اپلیکیشن های نصب شده روی دستگاه ها نیز طی پیغامی به کاربران هشدار داده اند قابلیت های بیومتریک موبایل های خود را به طور موقت خاموش کنند.
 
البته تاکنون هیچ گزارشی درباره سواستفاده مجرمانه از این اختلال گزارش نشده است. اما با این وجود به کاربران توصیه شده تا اقدامات امنیتی را در نظر بگیرند.
 
علاوه بر بانک های مذکور ، بانک HSBC نیز به مشتریان خود درباره این اختلال هشدار داده است.
 
در چین نیز شرکت های پرداخت موبایل Alipay و Wechat گزینه پرداخت با اثرانگشت را در اپلیکیشن های موبایل گلکسی اس ۱۰ غیر فعال کرده اند.
 
سخنگوی سامسونگ اعلام کرده این شرکت از مشکلات اثر انگشت گلکسی اس ۱۰ مطلع است و به زودی یک وصله امنیتی برای برطرف کردن آن عرضه می کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.