اپلیکیشن

تلفن همراه

November 8, 2019
12:25 جمعه، 17ام آبانماه 1398
کد خبر: 105587

قابلیت جدید واتساپ: از شر گروه‌های ناشناس خلاص شوید

 
قابلیت جدیدی به اپلیکیشن پیام رسان واتساپ اضافه شده که به کاربران اجازه می دهد جلوی اضافه شدن ناخواسته آنها به گروه‌های ناشناس را بگیرند.
 
 واتس‌اپ با انتشار پستی در وبلاگ رسمی خود از افزوده شدن یک قابلیت کاربردی جدید به این اپلیکیشن پیام رسان خبر داد که به واسطه آن کاربران قادر خواهند بود از اضافه شدن ناخواسته آنها به چت های گروهی جلوگیری کنند.
 
تا پیش از این این به روز رسانی جدید هر فردی با در اختیار داشتن شماره افراد می‌توانست کاربر مورد نظر را به چت های گروهی اضافه کند که این مسئله برای بسیاری از کاربران ناخوشایند و آزار دهنده بود. اما حالا به نظر می‌رسد که واتس‌اپ به منظور برطرف کردن این مشکل قدیمی با انتشار یک آپدیت و قابلیت جدید میخواهد جلوی افزوده شدن ناخواسته کاربران به گروه های ناشناس را بگیرد.
 
بدین ترتیب کاربران قادر خواهند بود با مراجعه به قسمت تنظیمات واتس‌اپ و طی مراحل حساب کاربری (account)، حریم خصوصی (privacy) و گروه‌ها (groups) تنظیمات جدیدی را در این خصوص ایجاد و دنبال کنند. آنها در این قسمت در صفحه مربوط به گروه‌ها (groups) می‌توانند گزینه های همه، مخاطبین و برخی از مخاطبین را مشاهده و انتخاب کنند.
 
در اینجا با انتخاب گزینه برخی از مخاطبین کاربران می‌توانند تنها افرادی را که به نظر آنها صلاحیت اضافه کردن آنها به چند گروه را دارند، انتخاب کرده و از مشکل همیشگی اضافه شدن به گروه های ناشناس خلاص شوند.
 
بر اساس گزارش وبسایت Android authority، به گفته واتس‌اپ این آپدیت و قابلیت جدید از امروز منتشر شده و و تا چند روزه آینده نیز همه کاربران در سراسر جهان قادر خواهند بود این آپدیت و قابلیت جدید را دریافت و استفاده کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.