بازی

فناوری اطلاعات

January 4, 2020
11:32 شنبه، 14ام دیماه 1398
کد خبر: 107634

«هانا» بازی روانشناسی کودک، رونمایی شد

بازی روانشناسی «هانا» یکی از فینالیست‌های سومین دوره جشنواره بازی‌های جدی، 10 دی ماه به طور رسمی در فرهنگسرای ارسباران رونمایی شد.
 
 
 
«هانا» بازی با فرایند سرگرمی است و کودک هنگام بازی در حالی‌که مهارت‌های شناختیِ خود را تقویت می‌کند، موجب تسریع و تعمیق روندِ یادگیری آن‌ و از همه مهم‌تر، موجب بهبود و تغییرِ پایه‌ای می‌شود.
 
«هانا» دارای ویژگی‌های تقویت مهارت‌های شناختی کودکان، مطابق بر آموزه‌های روان‌شناسی، کاربردی و چند‌جانبه‌نگر، ارائه بازخورد و گزارش، افزایش آگاهی والدین، اقتصادی، اثربخش و سرگرم‌کننده است.
 
همچنین، پس از آن‌که کودک مراحلِ بازی را طی می‌کند،« اَپلیکیشن بازیِ هانا»، یک گزارش اولیه از توانمندی‌های کودک و مولفه‌هایی که نیاز به تقویت دارد به خانواده‌ها می‌دهد. پس از ارائه اولین گزارش، خانواده‌ها نسبت به وضعیت شناختیِ کودک‌شان آگاهی می‌یابند.
 
طبق گفته‌ سازندگان بازی، کودک بی‌آنکه متوجه شود مدت‌ها زمان خود را صرف بازی می‌کند، اما در پشت ماجرا به‌لطف بازی، کودک مشغول مهارت‌های شناختی است. «هانا» بر پایه رابطه بین روان‌شناسی و تکنولوژی می‌باشد و آموزه‌های روان شناسی را به شکلی متفاوت در اختیار مردم قرار دهد. به اعتقاد زینب سادات جهرمی یکی از طراحان بازی و عضو گروه بازی‌سازی سرو هانا؛ این پروژه می‌تواند تاثیر بسزایی در اکوسیستم بازی‌های رایانه‌ای ایجاد کند و خدمات نوین برای روا‌ن‌شناسی کودک باشد. خدماتی که از لحاظ زمانی و هزینه‌ای مقرون به صرفه است.
 
مهدی زاهدی یکی دیگر از طراحان بازی گفت: هانا در حال حاضر شامل ۳۰۰۰ سؤال است که  توسط روان‌شناس‌های متخصص طراحی شده و در پروژه بعدی به این سوالات اضافه خواهد شد. زمانی‌ که کودک بازی می‌کند ما در پشت صحنه، تمامی عملکرد بچه را مورد بررسی قرار می‌دهیم. ۱۷ نوع تایپ یا راه‌های مواجه‌ کودک با بازی قرار دارد که باعث خسته نشدن کودک در زمان تعامل با بازی می‌شود که اهمیت بسیاری دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.