سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

January 7, 2020
13:08 سه شنبه، 17ام دیماه 1398
کد خبر: 107750

با CES2020/ لنوو از لپ تاپ با نمایشگر تاشو رونمایی کرد

 
لنوو از یک لپ تاپ با نمایشگر تاشو رونمایی کرده است. این لپ تاپ نمایشگر۱۳.۳ اینچی با وضوح ۲۰۴۸ در ۱۵۳۶ پیکسل دارد.
 
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، شرکت لنوو  در نمایشگاه CES۲۰۲۰  از لپ تاپ ThinkPad X۱ Fold رونمایی کرد. این لپ تاپ نمایشگری تاشو دارد و قرار است در سال جاری به بازار عرضه شود. جالب آنکه  ThinkPad X۱ Fold نسخه ای یکسان از  نمونه اولیه دستگاهی است که در می ۲۰۱۹ میلادی فاش شد. 
 
لپ تاپ  ThinkPad X۱ Fold  یک نمایشگر لمسی ۱۳.۳ اینچی OLED با وضوح ۲۰۴۸ در ۱۵۳۶ پیکسل دارد. می توان از کیبورد بلوتوثی «مینی فولد» در کنار دستگاه استفاده کرد. 
 
 
 همچنین با حذف کیبورد فیزیکی، یک نسخه مجازی روی قسمت پایینی نمایشگر ظاهر می شود. البته می توان برای استفاده از  ThinkPad X۱ Fold از کیبورد وایرلس نیز استفاده کرد.
 
هنگامیکه نمایشگر دستگاه تا شده، کیبورد شکاف میان دو قسمت را پر می کند. برای اینکه کیبورد در این قسمت باقی بماند آهنرباهایی در آن نصب شده است.
 
در کنار این موارد می توان یک کیبورد با اندازه واقعی و ماوس را با لپ تاپ جدید لنوو  استفاده کرد. همچنین یک نمایشگر ثانویه نیز با استفاده از «یو اس بی-سی»  به  ThinkPad X۱ Fold متصل می شود.
 
از آنجا که نرم افزار خاصی برای نمایشگر تاشو مخصوص لپ تاپ وجود ندارد، لنوو یک نرم افزار با قابلیت تغییر حالت برای ویندوز ۱۰ توسعه داده که در حالت های مختلف  ThinkPad X۱ Fold قابل استفاده است.
 
اما نسخه آینده این دستگاه احتمالا با ویندوز ۱۰ ایکس همخوانی خواهد داشت. مایکروسافت مشغول توسعه این سیستم عامل برای دستگاه هایی با دونمایشگر است.
 
لنوو اعلام کرده برای توسعه این لپ تاپ به مدت ۴ سال باLG Display همکاری کرده است. LG Displayنمایشگرهای او ال ای دی  می سازد. دو شرکت در این همکاری یک لولا با مکانیسمی مخصوص ابداع کرده اند که قابلیت تحمل فشار هنگام تا شدن را دارد. در لپ تاپ جالب لنوو از کاور چرمی، آلومینیوم سبک و فیبرکربنی استفاده شده است. وزن دستگاه ۹۹۹ گرم است.
 
شرکت اینتل در مهندسی  ThinkPad X۱ Fold نیز همکاری داشته است. این لپ تاپ با نمایشگر تاشو با ۸ گیگابایت RAM  عرضه می شود. لنوو ادعا می کند عمر شارژ دستگاه ۱۱ ساعت است و قابلیت اتصال به اینترنت۵G را دارد.  نسخه این دستگاه با ویندوز۱۰  در اواسط ۲۰۲۰ با قیمت ۲۵۰۰ دلار عرضه می شود
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.