اینترنت و شبکه

باندپهن

باندپهن ثابت

باندپهن سیار

فناوری اطلاعات

March 15, 2020
11:24 یکشنبه، 25ام اسفندماه 1398
کد خبر: 109786

افزایش ظرفیت پهنای باند برای اینترنت کشور پیش بینی شد

 
 
نائب رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: به دلیل افزایش استفاده کاربران از اینترنت و با هدف مدیریت ریسک اثرات کرونا در نوروز ۹۹، افزایش ظرفیت پهنای باند شبکه ارتباطی پیش بینی شد.
 
سجاد بنابی با توجه به ادامه روند تعطیلات کرونا و همزمانی با عید نوروز از ظرفیت سازی جدید برای شبکه پهنای باند اینترنت خبر داد و گفت: با توجه به آثار مساله بیماری کرونا بر رفتار کاربران که افزایش ۵۰ درصدی استفاده از اینترنت و دیتا را در هفته‌های اخیر در پی داشته است، با هدف مدیریت ریسک اثرات تداوم این بیماری در ایام نوروز، افزایش ظرفیت پهنای باند شبکه پیش بینی شده است.
 
وی گفت: این افزایش ظرفیت برای شبکه IP داخلی و درگاه‌های بین‌الملل و نیز بستر انتقال آن است که به همراه مذاکره و توافق با پروایدرهای بین‌المللی جهت تامین ظرفیت پیش بینی شده، از طرف شرکت ارتباطات زیرساخت صورت پذیرفته است.
 
نائب رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت تاکید کرد: طی هماهنگی با اپراتورهای تلفن همراه و اینترنت ثابت، افزایش ظرفیت شبکه دسترسی و بهبود کیفیت سرویس دریافتی کاربران نیز برای روزهای آینده و تعطیلات نوروز ۹۹ در حال انجام است.
 
به گزارش مهر، طی ۲۰ روز اخیر و با توجه به افزایش استفاده کاربران از اینترنت به دلیل دورکاری و خانه نشینی، میزان مصرف دیتای کشور مطابق با برآورد سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی حدود ۵۰ درصد افزایش یافته است که گفته شده است از این میزان افزایش ۵۰ درصدی، سهم شبکه ملی اطلاعات ۳۰ درصد و سهم اینترنت بین‌الملل ۲۰ درصد در میزان مصرف دیتای کاربران بوده است.
 
از ۱۷ اسفندماه جاری نیز وزیر ارتباطات در پاسخ به درخواست بسیاری از کاربران برای ارزان شدن قیمت اینترنت در شرایط بحران کرونا، از اپراتورهای اینترنت ثابت خواست تا بسته اینترنت با حجم مصرف ۱۰۰ گیگابایت را به صورت رایگان و تا پایان اسفندماه برای کاربرانشان فعال کنند.
 
این هدیه شامل کاربران اینترنت موبایل نمی‌شود و اپراتورهای موبایل تنها، مصرف داخلی کاربران روی شبکه ملی اطلاعات را در شرایط کنونی به یک سوم قیمت اینترنت بین‌الملل کاهش دادند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.