اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

March 26, 2020
12:43 پنجشنبه، 7ام فروردینماه 1399
کد خبر: 110115

چگونه قرنطینه زیرساخت‌های اینترنت در اروپا را به چالش کشید؟

 
 
اینترنت در قاره اروپا با تمام ظرفیتش درحال کار کردن است؛ صدها میلیون‌ شهروندی که در قرنطینه خانگی به سر می‌برند برای آموزش و کار به اینترنت وابسته‌اند، اتفاقی که فشار به زیرساخت‌های اینترنتی را افزایش داده است.
 
با تبدیل قاره اروپا به مرکز اصلی شیوه ویروس کرونا، قرنطینه گسترده در مهمترین کشورهای این قاره به اجرا گذاشته شده و صدها میلیون‌ دانش آموز و کارمند در بسیاری از کشورهای اروپایی دور کاری را آغاز کرده‌اند که همگی به اینترنت وابسته است.
 
پرسشی که اکنون ذهن کارشناسان حوزه فناوری را به خود مشغول کرده این است که آیا این زیرساخت‌ها تحمل این همه فشار را خواهند داشت؟
 
برای کاهش فشار ترافیک اینترنتی مقامات اروپایی با شرکت‌های بزرگ ارائه دهنده خدمات فیلم و ویدئو مذاکره کرده اند تا با اتخاذ تدابیری، فشار بر شبکه اینترنت در اروپا کاهش یابد و از قطع احتمالی اینترنت جلوگیری شود.
 
یوتیوب و نتفلیکس در خط مقدم استفاده از اینترنت
یوتیوب و نتفلیکس از بزرگترین شرکت‌های حوزه فن‌آوری‌های جدید اخیرا اعلام کرده‌اند که به منظور کاهش ترافیک اینترنتی، کیفیت ویدئوهای خود را برای اروپا کاهش می‌دهند.
 
در روزهای قرنطینه که مردم وقت بیشتری را در خانه می‌گذرانند، مراجعه برای دیدن فیلم و سریال بواسطه این دو شرکت بزرگ افزایش یافته است.
 
این شرکت‌ها پس از گفتگو با تیری بریتون، کمیسر بازار داخلی اتحادیه اروپا اعلام کردند که کیفیت ویدیوهای خود را کاهش می دهند.
 
کمیسر بازار داخلی اتحادیه اروپا با انتشار توئیتی از گفتگوی تلفنی خود با مدیر عامل نتفلیکس خبر داد. وی در این توییت می‌گوید که برای تامین دسترسی اینترنت برای همه، از نتفلیکس خواسته تا کیفیت فیلم‌هایش را از «HD» به وضعیت استاندارد کاهش دهد.
 
یوتیوپ هم اعلام کرده است که بطور موقت تمام ویدیوهایش را برای حوزه اروپا از حالت «اچ دی» به حالت استاندارد تغییر می‌دهد.
 
تدابیری که یوتیوب و نتفلیکس برای کاهش کیفیت ویدیوهایشان به اجرا گذاشته‌اند تا ۳۰ روز ادامه خواهد داشت. با این حال یوتیوب اعلام کرده است که کاربران در صورتی که مایل باشند می توانند آپشت «اچ دی» را برای ویدیوهای خود فعال کنند.
 
نتفلیکس هم اعلام کرده که تدابیر کاهش کیفیت ویدیوها را برای اروپا تا ۳۰ روز ادامه می دهد و افزوده است که این تمهیدات ۲۵ درصد ترافیک خدماتش را در شبکه اروپایی کاهش می دهد. این شرکت ارائه دهنده خدمات فیلم و سریال در عین حال به مشتریانش تضمین داده که علی‌رغم این تمهیدات کیفیت خوب فیلم‌ها و سریال‌هایش را حفظ می‌کند.
 
بالاترین ترافیک اینترنتی در فرانسه
شرکت‌های اصلی ارائه دهنده خدمات اینترنتی در فرانسه اعلام کرده‌اند که ترافیک اینترنت خانگی و موبایل در این کشور به شدت افزایش یافته است. شرکت «اورانج» که نخستین شرکت ارائه دهنده اینترنت در فرانسه است اعلام کرده که دورکاری در این کشور ۷ برابر شده و این موضوع باعث افزایش ۲ برابری ترافیک اینترنت شده است. همچنین این شرکت اعلام کرده که استفاده از ویدئوکنفرانس نیز در فرانسه ۲ برابر و استفاده از واتس آپ نیز ۵ برابر شده است.
 
شرکت «فیری» نیز که دومین شرکت بزرگ ارائه دهنده اینترنت در فرانسه است اعلام کرد که این شرکت نیز با افزایش ترافیک اینترنتی در مقایسه با وضعیت معمول روبروست.
 
مرجع تنظیم مقررات ارتباطات الکترونیکی در فرانسه با انتشار راهنمایی برای حل مشکلاتی که ممکن در زمان استفاده از اینترنت خانگی برای شهروندان پیش بیاد، توصیه‌هایی برای بهتر شدن کیفیت ارتباط از طریق اینترنت منتشر کرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.