اینترنت و شبکه

August 13, 2007
10:24 دوشنبه، 22ام مردادماه 1386
کد خبر: 11035

انجمن ISPها خواستار تجدیدنظر و اصلاح جدول تعرفه پهنای باند اینترنت شد

رییس انجمن شرکت‌های اینترنتی از مذاکره‌ با وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات برای تجدیدنظر و اصلاح جدول پهنای باند اینترنت خبر داد.


مسعود ریاضیات در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این که قیمت‌های اینترنت در جدول پهنای باند تفاوت زیادی با یکدیگر دارد اظهار کرد: قیمت‌ها در جدول پهنای باند، به‌گونه‌ای مشخص شده که شرکت‌های بزرگ که از پهنای باند بالا استفاده می‌کنند از کاهش قیمت بیشتری ‌برخوردار می‌شوند اما شرکت‌های کوچک ISP که پهنای باند کمتری خریداری می‌کنند از تخفیف کمتری برخوردارند که این موضوع به ضرر این شرکت‌ها است.


به اعتقاد او این جدول و اختلاف قیمت‌ها در آن، هماهنگی و مطابقتی با عدالت اجتماعی ندارد زیرا شرکت‌های بزرگ‌تر طبیعتا از تخفیف بیشتری برخوردار خواهند شد.


ریاضیات با تاکید بر این که قیمت پهنای باند در پایین جدول تقریبا چهار برابر بالای جدول است، گفت: بهتر است این جدول با شیب کمتری در نظر گرفته شود و این اختلاف حداکثر به دو برابر برسد.


او همچنین در رابطه با بحث تعیین کف و سقف قیمت کارت‌های اینترنت توسط انجمن برای شرکت‌های ISP خاطر نشان کرد: تعیین کف و سقف قیمت کارت‌ها کاری است که باید با توافق انجمن ISP‌ها و شرکت‌های اینترنتی انجام شود و همه شرکت‌ها باید در این زمینه توافق کنند.


وی افزود: شرکت‌های اینترنتی که در زمینه‌ی قیمت کارت‌های اینترنتی و فروش آن‌ها توسط شرکت‌های دیگر شکایتی دارند، می‌توانند به شورای حل اختلاف اینترنتی که در انجمن ISP‌ها مستقر است مراجعه کنند تا این شورا در این زمینه رای نهایی را صادر کند.


ریاضیات تاکید کرد: انجمن ISP‌ها در حال حاضر موقعیتی نیست که مانند یک اتحادیه بتواند کف و سقف قیمت را برای شرکت‌ها مشخص کند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.