مخابرات فضایی

August 18, 2007
19:11 شنبه، 27ام مردادماه 1386
کد خبر: 11145

برج همراه واگذار می‌شود!

ICTna.ir – ساختمان‌های شرکت‌های ارتباطات سیار، فناوری اطلاعات و شرکت‌های مخابراتی استانی، در قالب اصل 44، به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.


به گزارش ایستنا مهندس محمد خواجه‌پور، معاون توسعه مدیریت و امور پشتیبانی، در گفت‌وگو با واحد خبر روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن بیان این مطلب، اظهار داشت: محدوده زمین‌های بی‌سیم که از بعد از چهار راه شهید قدوسی و جنب ساختمان‌های متعلق به ارتش آغاز تا ساختمان‌های نزدیک پل سید خندان ادامه دارد، به همراه تمام تجهیزاتش به وزارت ارتباطات منتقل خواهد شد.
وی افزود: ساختمان‌های فعال LC و PC که مسوولیت نگهداری زیر ساخت‌های ارتباطی کشور و دیگر ساختمان‌هایی که مربوط به زیر ساخت است، در مالکیت وزارت ارتباطات باقی خواهند ماند.
وی خاطر نشان کرد: مرکز فوریت‌های پزشکی و موسسه فرهنگی ورزشی پیام نیز به وزارت ارتباطات منتقل خواهند شد.
وی ادامه داد: تمامی اماکن رفاهی شرکت مخابرات ایران نیز در راستای خصوصی‌سازی اجرای اصل 44 قانون اساسی، به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.
مهندس محمد خواجه پور در خصوص فضاهای مورد نیاز برای بهربرداری سازمان‌های تنظیم مقررات و فضایی گفت: تاکنون هفت نقطه در سطح کشور برای استفاده سازمان تنظیم مقررات در نظر گرفته شده و همچنین توافقات کلی در محل‌های مورد نیاز سازمان فضایی نیز صورت گرفته شده است.
وی افزود: توافقات به عمل آمده پس از تأیید از سوی دکتر محمد سلیمانی به صورت دستورالعمل اجرایی به شرکت‌های وابسته ابلاغ شده است.
معاون توسعه مدیریت و امور پشتیبانی در باره جذب نیروهای کیفی نیز اظهار داشت: وزارت ارتباطات به منظور انجام وظایف حاکمیتی خود، نیاز به نیروهای متخصص و مجرب دارد که به همین دلیل، ستادی برای جذب این نیروها تشکیل شده است.
وی خاطر نشان کرد: تاکنون چهار جلسه در این راستا تشکیل شده و وظیفه آن بررسی سوابق خدمتی متقاضیان انتقال به سازمان‌های زیر ساخت، تنظیم مقررات و فضایی است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.