سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

May 15, 2020
12:55 جمعه، 26ام اردیبهشتماه 1399
کد خبر: 111883

ساخت ابررایانه سیمرغ یکی از مهمترین برنامه های پژوهشگاه ICT است

جلسه مشترک بین پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و دانشگاه صنعتی امیرکبیر با موضوع انعقاد تفاهم نامه همکاری جهت ساخت ابررایانه سیمرغ برگزار شد.
 وحید یزدانیان در این جلسه که با حضور معتمدی رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر و نمایندگان بخش های مختلف وزارت ICT در محل پژوهشگاه برگزار شد، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ایام لیالی قدر، در خصوص همکاری آتی پژوهشگاه با دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای ساخت ابررایانه سیمرغ گفت: ایده ساخت این ابر رایانه از دو سال قبل در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مطرح شد. وی ادامه داد: پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در این زمینه به پیشنهاد وزیر محترم ارتباطات، جلساتی را با شورای فنی، فعالان بخش ICT و در پژوهشکده فناوری اطلاعات برگزار کرد تا در نهایت نتایج به دست آمده را در قالب همکاری با دانشگاه صنعتی امیرکبیر، منعقد کند. یزدانیان تاکید کرد: پروژه ساخت ابررایانه یک موضوع مهم و حساس بوده و برای توسعه کشور بسیار کلیدی است. لذا عزم پژوهشگاه برای به نتیجه رسیدن این پروژه، جزم است و دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مهر تاییدی بر اهمیت موضوع می باشد. رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر شفافیت تمام بخش های این تفاهم نامه همکاری گفت: دعوت از نمایندگان بخش های مختلف وزارت ارتباطات جهت حضور در این جلسه با هدف هماهنگی فنی، حقوقی و پشتیبانی تفاهم نامه صورت گرفت و نظرات تمام اعضا محترم خواهد بود. دکتر سیداحمد معتمدی رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در امور علمی و پژوهشی نیز در بخشی از این جلسه، ضمن اشاره به پیشینه افتخارات دانشگاه متبوعش، در خصوص نقش پژوهشگاه ICT در ساخت ابررایانه سیمرغ گفت: پژوهشگاه با ایفای نقش پشتیبانی پژوهشی و تحقیقاتی پروژه های کلان فناوری نوین، می تواند علاوه بر نظارت فنی و علمی بر این پروژه، به غنی شدن دانش در این مرکز تحقیقاتی کمک کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.