اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

May 28, 2020
14:31 پنجشنبه، 8ام خردادماه 1399
کد خبر: 112327

پروژه خدمات ابری آسیاتک رونمایی شد

ICTna- پروژه خدمات ابری آسیاتک صبح امروز در مراسم اینترنتی رونمایی از پروژه های پیشروان اقتصاد دیجیتال با حضور رئیس جمهور و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رونمایی شد.
 
Yousefi zadeh.jpg
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، محمدعلی یوسفی زاده، مدیرعامل شرکت آسیاتک در مراسم افتتاح پروژه خدمات ابری این شرکت گفت: آسیاتک از اولین شرکت هایی است که در توسعه بخش اطلاعات سرمایه گذاری کرده و با راه اندازی دیتا سنترهای استاندارد و حرفه ای خدمات میزبانی اطلاعات را در سطح ملی ارائه کرده است.
او افزود: در این بخش با هدف تکمیل زنجیره ارزش خدمات این حوزه و بنا به نیازی که در بازار می بینیم توسعه خدمات ابری را شروع کرده ایم از سال 97 با انجام پروژه ها تحقق و توسعه مسیر بلندی را برای ارائه خدمات ابری برنامه ریزی کرده ایم.
 
یوسفی زاده با اشاره به اینکه حرکت کسب و کارهای به سمت به بهره برداری از فضای مجازی و فناوری های دیجیتال نیازمند این زیرساخت ها است، تصریح کرد: فاز اول این خدمات در مرکز داده برج میلاد به بهره برداری رسیده است که به طور عمده شامل منابع در لایه زیرساخت به عنوان سرویس است و به کسب و کارهای نوپا کمک می کند از هزینه، زمان و دانش فنی ایجاد زیرساخت بی نیاز شده و تمرکز خود را بر خلاقیت در لایه کسب و کار خود قرار دهند.
 
مدیر عامل شرکت آسیاتک با اشاره به امضا تفاهم نامه با سازمان فناوری اطلاعات برای ارائه خدمات ابری رایگان به کسب و کارهای نوپا، تصریح کرد: این روند حرکت به سمت ایران هوشمند را تسهیل می کند.
 
او افزود: برنامه ما توسعه خدمات ابری در مقیاس بسیار بزرگتری است که خوشبختانه با جذب سرمایه در یک پروژه چهار ساله ادامه خواهد داشت و بخش بزرگی از نیازهای کشور در این زمینه را پوشش می دهد. 
 
یوسفی زاده با تاکید بر اینکه با افتتاح این فاز در منطقه ویژه اقتصادی پیام علاوه بر تامین نیاز کسب و کارها نوپا زیرساخت های موردنیاز شرکت های بزرگ نیز تامین می شود، گفت: ارائه خدمات ابری در این مقیاس، برنامه های کلان کشور برای هوشمند سازی و تحول دیجیتال را امکان پذیر می سازد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.