اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

June 13, 2020
14:39 شنبه، 24ام خردادماه 1399
کد خبر: 112894

معاون رئیس جمهور اعلام کرد: مهاجرت معکوس به روستاها با توسعه شبکه ملی اطلاعات

 
 
 معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور گفت: توسعه شبکه ملی اطلاعات در روستاها در دولت تدبیر و امید به بیش از ۳ برابر، زمینه مهاجرت معکوس را به روستاها فراهم کرده است.
 
محمد امید ۲۴ خردادماه در آیین رونمایی از دسترسی ۱۰۳۴ روستا در سطح کشور به شبکه ملی اطلاعات اظهار کرد: در دولت یازدهم و دوازدهم، سهم روستاها از شبکه ملی ارتباطات از ۳۰ درصد به بالاتر از ۹۵ درصد رسیده است.
 
وی با بیان اینکه ارتباط بیش از ۱۰۰۰ روستا با شبکه ملی اطلاعات فراهم شده است، افزود: توسعه شبکه ملی اطلاعات در روستاها در دولت تدبیر و امید به بیش از ۳ برابر، زمینه مهاجرت معکوس را به روستاها فراهم کرده است.
 
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور، متصل شدن ۴۰ روستا در هفته به شبکه آبرسانی، دسترسی ۸۵ درصد از روستاهای کشور به گاز، متصل شدن ۳۵ کیلومتر روستا به راه اصلی به‌صورت هفتگی، ایجاد اشتغال برای روستائیان با دراختیار قرار دادن ۱۳۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات ۴ و ۶ درصد و توسعه صنعت گردشگری روستاها را از اقدامات مهم دولت تدبیر و امید برشمرد.
 
امید ادامه داد: زیرساخت اصلی توسعه بوم‌گردی، شبکه ارتباطات است که تعداد خانه‌های بوم‌گردی از ۲۰۰ روستا به ۲۰۰۰ روستا در سطح کشور رسیده است.
 
وی با بیان اینکه در فرآوری محصولات روستایی، دام و ایجاد گلخانه اقدامات موثری صورت گرفته است، اظهار کرد: سهم اشتغال روستائیان از ۵ درصد به ۳۰ درصد رسیده و حدود ۷۰ درصد اعتبار به دهیاری روستاها در این دولت اختصاص یافته است.
 
در ادامه مهدی جمالی‌نژاد معاون عمرانی وزیر کشور در این آیین، با بیان اینکه توزیع متوازن جمعیت بایستی رقم بخورد، اظهار کرد: مقدمه این امر، توزیع عادلانه خدمات است.
 
وی با  اشاره به اینکه پس از سال ۱۳۰۰ به دلیل تقسیمات نامتناسب اراضی، شاهد توزیع نامتعادل توسعه در نقاط مختلف کشور بودیم، اضافه کرد: حدود ۲۰ میلیون از جمعیت روستایی کشور در نقاط کم تراکم ساکن شده‌اند.
 
جمالی‌نژاد با بیان اینکه ۳۷ هزار و ۱۰۰ روستا در کشور دارای دهیاری هستند، گفت: با حضور دهیاران اقدامات مختلف توسعه‌ای صورت گرفته و بهره‌گیری از سامانه‌های مختلف با مدد و همکاری وزارت ارتباطات آغاز شده که این سامانه‌ها بسیار متنوع بوده و پوشش مناسب روستاها این امکانات را در روستاها توزیع کرده است.
 
وی یکی از اهداف وزارت کشور را حرکت به سمت روستاهای هوشمند عنوان و تصریح کرد: بیش از ۸۶ درصد جمعیت روستایی تحت این ارتباط  پایه هستند و توسعه کشور از روستاها عبور می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.