سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

July 14, 2020
17:11 سه شنبه، 24ام تیرماه 1399
کد خبر: 114081

برگزاری انتخابات مجمع عمومی انجمن نرم افزارهای آزاد/متن باز؛ محمد تشکری مدیرعامل شد

ICTna.ir- با برگزاری مجمع عمومی انجمن نرم افزارهای آزاد/متن باز اعضای اصلی و علی البدل هیات مدیره، بازرس اصلی و علی البدل و مدیرعامل انجمن انتخاب شدند.
 
flossir-logo.png
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، براساس نتایج به دست آمده محمد تشکری میانرودی به عنوان عضو اصلی هیات مدیره و مدیرعامل، احمد حقیقی به عنوان عضو اصلی هیات مدیره و رئیس هیات مدیره و محمدرضا رازیان به عنوان عضو اصلی هیات مدیره و نایب رئیس هیات مدیره انتخاب شدند.
 
همچنین محمدرضا حقیری قزوینی به عنوان عضو اصلی هیات مدیره و الهام حصارکی علاوه بر عضویت اصلی در هیات مدیره به عنوان خزانه دار انتخاب شدند.
 
انجمن نرم‌افزارهای آزاد/متن‌باز یک سازمان مردم نهاد است که در سال ۱۳۹۷ و با هدف حمایت مادی و معنوی از اجتماعات کاربری موجود و تشکیل اجتماعی واحد و منسجم حول محور نرم‌افزارهای آزاد/متن‌باز، حرکت در راستای اقتصاد مقاومتی و حمایت از توسعه صادرات نرم‌افزار و محتوای ساخت کشور در حوزه نرم‌افزارهای آزاد/متن‌باز و فرهنگ ‌سازی، آموزش و ترویج استفاده و بکارگیری، تولید و صادرات نرم‌افزارهای آزاد/متن‌باز در سطح جامعه و کشور تاسیس شد.
 
فرایند تاسیس این انجمن که چهار سال با حمایت سازمان فناوری اطلاعات ایران برای تامین هزینه های تاسیس طول کشیده بود، در نهایت در ۲۷ تیر ماه  ۱۳۹۷ به عنوان یک انجمن مردم نهاد غیردولتی و غیر تجاری شکل گرفت که به دلیل مشغله زیاد اعضای هیات مدیره اول، عملا هیچگونه فعالیتی از زمان ثبت رسمی در انجمن صورت نگرفت.
 
این درحالی است که در مهر ماه ۱۳۹۸، محمد تشکری به عنوان مطلع و یکی از اعضای جامعه کاربری از هیات مدیره انجمن تقاضای تشکیل جلسه کرد و این جلسه در ۱۳ آبان ۱۳۹۸ در محل اداره کل نرم‌افزارهای آزاد/متن‌باز سازمان فناوری اطلاعات ایران تشکیل شد و در همان جلسه او به عنوان دبیر انجمن انتخاب شد تا در نهایت در انتخاب روز گذشته این انجمن علاوه بر مدیرعامل، اعضای هیات مدیره، بازرس ها و خزانه دار انتخاب شدند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.