سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

October 21, 2020
14:55 چهارشنبه، 30ام مهرماه 1399
کد خبر: 117373

ادوبی قابلیت استریم زنده را به اپ فتوشاپ و Illustrator در آیپد آورد

 
 
ادوبی قابلیت استریم زنده را به نسخه مخصوص آیپد فتوشاپ و Illustrator اضافه کرد تا کاربران بتوانند درون این اپ‌ها از خود فیلم گرفته و پخش کنند.
 
اگرچه با یک قابلیت کارآمد روبه‌رو هستیم، اما یک مشکل بزرگ در این میان وجود دارد. این اپ‌ها ویدیوهای شما را تنها در «Behance» پخش می‌کنند که یک پلتفرم اجتماعی طراحی تحت مالکیت ادوبی است.
 
برای شروع استریم در نسخه مخصوص آیپد فتوشاپ و Illustrator، تنها کافیست روی آیکون اشتراک‌گذاری که در گوشه سمت راست قرار گرفته، ضربه بزنید و سپس گزینه استریم زنده را انتخاب کنید.
 
ادوبی قصد دارد در آینده اپ‌های خود را بیشتر با شبکه اجتماعی Behance ادغام کند تا کاربران بتوانند مدت زمان استفاده از ابزارها در استریم زنده را مشاهده کنند. علاوه بر ابزار، این کمپانی می‌خواهد مخاطبین به رنگ انتخاب شده توسط شما نیز پی ببرند، البته این ویژگی‌ها در هنگام راه‌اندازی اولیه در اختیار کاربران قرار نمی‌گیرند.
 
ادوبی سال گذشته میلادی شروع به آزمایش قابلیت استریم زنده در اپ نقاشی خود در آیپد به نام «Fresco» کرد. شبکه اجتماعی Behance از نزدیک به دو سال پیش دارای ویژگی‌های استریم زنده است، با این حال ابتدا ادوبی قادر به استریم در این شبکه اجتماعی بود و اخیرا کاربران می‌توانند به صورت جداگانه از آن‌ها استفاده کنند.
 
Behance از استریم زنده برنامه‌های دسکتاپ ادوبی نیز پشتیبانی می‌کند، با این حال کار با آن بسیار پیچیده‌تر از آیپد است. برای این کار باید یک اپ استریم شخص ثالث دانلود کنید و سپس آن را برای کار با این شبکه اجتماعی پیکربندی کنید. برای امکان ردیابی ابزارهای مورد استفاده شما توسط مخاطبین، باید یک پلاگین جداگانه نصب کنید.
 
ادوبی برای افزایش کارایی استریم زنده اپ‌های فتوشاپ و Illustrator در آیپد باید قابلیت پشتیبانی از «توییچ» را آن‌ها اضافه کند چرا که پلتفرم استریم زنده بسیار بزرگتری نسبت به Behance محسوب می‌شود. در حال حاضر بسیاری از کاربران اپ‌های ادوبی با استفاده از ابزارهای شخص ثالث، ویدیوهای خود را در توییچ به نمایش می‌گذارند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.