تلفن همراه

گوشی

December 6, 2020
19:03 یکشنبه، 16ام آذرماه 1399
کد خبر: 118831

گارتنر: میزان فروش گوشی‌های هوشمند 5.7 درصد کاهش یافت

ICTna.ir – گارتنر از کاهش 5.7 درصدی فروش گوشی‌های هوشمند در سومین فصل از سال 2020 با فروش جهانی 366 میلیون و 658 هزار گوشی خبر داد.
 
Smartphone.jpg
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، به گفته یکی از تحلیلگران گارتنر، کاربران گوشی‌های هوشمند با شروع دوباره قرنطینه در کشورهای مختلف از هزینه‌های مازاد خود کاسته‌اند و فروش جهانی گوشی‌های هوشمند رشد اندکی را در مقایسه با سه ماهه دوم سال 2020 داشته است که آن هم ناشی از درخواست‌های خاموش باقی مانده از فصل قبل بوده است.
 
در همین حال نشانه‌هایی از بهبود در بازارهای اندکی از جمله بخش‌های رشد یافته آسیا- اقیانوسیه و آمریکای لاتین دیده می‌شود. شرایط نزدیک به نرمال در چین تولید گوشی هوشمند را بهبود بخشید تا گپ ایجاد شده در زنجیره تامین در سه ماهه سوم سال را جبران کند.
 
در همین حال برای اولین بار در سال جاری، فروش گوشی هوشمند به کاربران نهایی در سه بازار از پنج بازار برتر شامل هند، اندونزی و برزیل افزایش یافت و به ترتیب نرخ رشدهای 9.3 درصد، 8.5 درصد و 3.3 درصد را به ترتیب ثبت کردند.
 
براساس آمارهای منتشر شده از سوی گارتنر، در سه ماهه سوم سال 2020 سامسونگ با عرضه 80 میلیون و 816 هزار دستگاه گوشی هوشمند و سهم بازار 22 درصدی صدرنشین جدول تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند بوده است. این درحالی است که سهم بازار او در همین زمان در سال 2019 با عرضه 79 میلیون و 56 هزار دستگاه 20.3 درصدی بوده است و امسال توانست رشد 2.2 درصدی را ثبت کند.
 
این درحالی است که هواوی به دلیل تحریم‌های اعمال شده از سوی ایالات متحده علیه آن با افت شدیدی در بازار تامین زنجیره محصول مواجه شد و به دنبال آن عرضه گوشی‌های هوشمند آن در این زمان با کاهش 21.3 درصدی به 51 میلیون و 830 هزار دستگاه با سهم بازار 14.1 درصدی رسید. درحالیکه در زمان مشابه در سال گذشته 65 میلیون و 822 هزار گوشی هوشمند با سهم بازار 16.9 درصدی به بازار جهانی عرضه کرده بود.
 
رتبه سومین سازنده گوشی هوشمند از منظر گارتنر با رشد تهاجمی به شیائومی اختصاص یافته که با رشد 34.9 درصدی در فصل سوم سال 2020 در مقایسه با همین زمان در سال 2019 توانسته 44 میلیون و 405 هزار گوشی هوشمند با سهم بازار 12.1 درصدی عرضه کند. این درحالیست که در سال قبل او با سهم 8.5 درصدی از بازار گوشی‌های هوشمند 32 میلیون و 927 هزار دستگاه گوشی در بازار جهانی فروخت.
 
براساس آمارهای ارایه شده از سوی گارتنر، اپل در همین زمان با کاهش عرضه 0.6 درصد، اوپو با کاهش عرضه 2.3 درصدی و سایر سازندگان گوشی‌های هوشمند نیز با کاهش عرضه 14.7 درصدی مواجه شده‌اند.
 
Gartner Q3 2020.JPG
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.