سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

December 23, 2020
11:12 چهارشنبه، 3ام دیماه 1399
کد خبر: 119404

بازوبند هوشمند تولید محصولات فناورانه را تسهیل می‌کند

 
 
محققان دانشگاه برکلی موفق به تولید بازوبند هوشمندی شده‌اند که قادر به شناسایی انواع حرکات دست است و راه را برای تولید پوشیدنی‌های هوشمند هموار می‌کند.
 
 به نقل از نیواطلس، سیستم‌های بصری رایانه‌ای تنها در صورتی قابل استفاده هستند که دست فرد همیشه در برابر انها قابل رؤیت باشد. اما این مساله همیشه ممکن نیست و گاهی نیز می‌تواند امنیت و حریم شخصی اشخاص را به خطر بیندازد. استفاده از دستکش‌های الکترونیک به عنوان یک راه حل جایگزین نیز می‌تواند هم کاربر را به زحمت بیندازد و هم به علت شکننده بودن اکثر این محصولات یک راه حل همیشگی محسوب نشود.
 
برای حل این مشکلات یک بازوبند نازک مجهز به تراشه تولید شده که به دور دست بسته می‌شود و حرکات دست را درک و ثبت می‌کند. این کار از طریق حسگرهای الکتریکی این بازوبند صورت می‌گیرد که سیگنال‌های عصبی رد و بدل شده در زیر پوست را شناسایی می‌کنند.
 
این بازوبند مجهز به یک الگوریتم هوش مصنوعی نیز هست و بر همین اساس حرکات دست را تفسیر و تعبیر می‌کند. نکته جالب این است که بازوبند مذکور حتی در صورت فکر کردن کاربر به انجام یک حرکت آن را درک می‌کند.
 
بازوبند یادشده در حال حاضر قادر به درک ۲۱ حرکت و ژست مختلف دستان افراد است که می‌توان به هر یک از این حرکات، کارکردی خاص را نسبت داد. از جمله حرکات یادشده می‌توان به مشت کردن دست، نشان دادن هر یک از انگشتان، صاف کردن دست و غیره اشاره کرد.
 
این اختراع راه را برای تولید انواع پوشیدنی‌های هوشمند، ابزار جدید واقعیت مجازی، انواع تولیدات رباتیک، دستان پروتزی و غیره هموار می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.