اپلیکیشن

تلفن همراه

January 6, 2021
16:41 چهارشنبه، 17ام دیماه 1399
کد خبر: 119904

امکان «ورود با بازار» برای توسعه‌دهندگان در پنل پیشخان بازار فعال شد

 
در برنامه و بازی‌های اندرویدی جذب و نگه داشتن کاربر موبایلی مهمترین دغدغه مدیران کسب و کارها و صاحبان برنامه و بازی موبایلی است و اگر از کاربرها غفلت شود دور از ذهن نیست که هر چه به دست آمده با ریزش اساسی مواجه شود.
 
در طول بازه‌ی حیات یک برنامه، کاربران ممکن است به دلایل گوناگونی مانند تعویض دستگاه یا پر شدن حافظه‌ی آن  برنامه‌ای را حذف و مجددا نصب کنند که در این حالت ممکن است:
 
۱-دیتای برنامه یا بازی خود را پاک کنند.
 
۲-نام کاربری یا رمز عبور را فراموش کنند. 

در نتیجه کاربر برای سازندگان برنامه و بازی  به یک “آی دی مرده” تبدیل می‌شود! و کاربر با مراجعه‌ی مجدد به برنامه، تمام تجربه‌ی کاربری گذشته‌ی خود را اعم از امتیاز‌ها و پیشنهادات از دست می‌دهد. این تجربه‌ی کاربری نامطلوب موجب کاهش علاقه‌ی کاربر نسبت به ادامه‌ی استفاده از برنامه یا بازی می‌شود. یکی از راه‌های جلوگیری از این مشکل، ثبت نام کاربر در برنامه و اختصاص یک “آی دی” یکتا به هر کاربر است. در این صورت کاربر همواره به وسیله‌ی نام کاربری/رمز عبور، ارسال ایمیل یا پیامک ثبت‌نام، برای سازنده  قابل شناسایی است و عواملی مانند آنچه ذکر شد، موجب تجربه‌ی کاربری نامناسب از برنامه‌ یا بازی نمی‌شود.
 
کافه بازار به منظور ارائه خدمات به توسعه‌دهندگان دارای برنامه در بازار، ویژگی «ورود با بازار» را ارائه می‌کند. با پیاده‌سازی این امکان در برنامه و بازی توسعه‌دهندگان می‌توانند از ویژگی‌های متنوع این امکان جدید بهره‌مند شوند. قبل از هر چیزی ابتدا لازم است در بخش کلاینت (client)برنامه و بازی‌،  کتابخانه ورود با بازار پیاده‌سازی شود. برای راهنمایی پیاده سازی بازار سندی تهیه کرده است که می‌توانید از آن استفاده کنید.   بعد از اجرای این بسته دیگر لازم نیست توسعه‌دهندگان برای شناسایی کاربر سرور تهیه کنند و برنامه‌ی سمت سرور توسعه‌ دهند. از طرف دیگر بدون صرف هزینه‌های فنی، توسعه‌دهندگان می‌توانند امتیاز‌ها، ایمیل و مرحله کاربر خود را روی سرورهای ابری بازار ذخیره کرده و به آسانی بازخوانی کنند. با «حافظه‌ی درون برنامه‌ای بازار»، تجربه‌ی کاربری در حالت‌هایی مثل پاک کردن و نصب مجدد برنامه، تعویض دستگاه و … حفظ می‌شود.
 
شایان ذکر است، در صورتی که برنامه و بازی توسعه‌دهندگان از امکان پرداخت با بازار نیز استفاده می‌کنند، پیاده‌سازی امکان ورود با بازار موجب می‌شود تا کاربران، مسیر کوتاه‌تری برای پرداخت طی کنند که این امر موجب افزایش احتمال خرید و در نتیجه افزایش درآمد آنها خواهد شد.
 
از دیگر ویژگی‌های ورود با بازار می‌توان به نسخه وب آن اشاره کرد.  اگر برنامه‌‌ به صورت PWA در بسترهای دیگر مانند ios هم منتشر شده  و یا برنامه دارای نسخه تحت وب باشد، با بکارگیری امکان ورود با بازار، ثبت نام کاربران به صورت یکپارچه انجام می‌شود و برای یک کاربر چه بر روی پلتفرم اندروید، چه ios و چه وب، یک id منحصر به فرد ساخته و ارائه می‌شود. برای استفاده از قابلیت ورود با بازار در وب، توسعه‌دهندگان می‌توانند به بخش ورود با بازار در پنل پیشخان برنامه خود مراجعه و از متغیرهای client ID و secret برای انجام عملیات ثبت نام کاربر و سپس هدایت وی به url دلخواه در برنامه‌ استفاده کنند. برای راهنمایی این بخش به این آدرس بروید.
 
برای آشنایی بیشتر با ویژگی‌های امکان جدید می‌توانید به آدرس در بخش پیشخان توسعه‌دهندگان بروید و اطلاعات را دریافت کنید. در صورت بروز هرگونه مشکل و یا سوالی توسعه‌دهندگان می‌توانند علاوه بر ارسال ایمیل به آدرس developers@cafebazaar.ir با شماره تلفن ۹۱۰۰۹۷۹۸-۰۲۱ در ارتباط باشند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.