سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

February 12, 2021
18:12 جمعه، 24ام بهمنماه 1399
کد خبر: 121005

اینتل در چند تبلیغ، مک M1 را به تمسخر گرفت

اینتل در چند تبلیغ با هدف بهترجلوه‌دادن رایانه‌های ویندوزی درمقایسه‌با مک‌های M1 می‌گوید رایانه‌های جدید اپل برای مهندسین و گیمرها ایدئال نیستند. 
 
 
اینتل از سال ۲۰۰۵ همکاری تجاری مستحکمی با اپل داشت و گرچه اپل امروزه رایانه‌های جدید سری مک را با تراشه‌ی اختصاصی مبتنی‌بر معماری آرم عرضه می‌کند، همچنان شماری از رایانه‌های این خانواده مجهز به پردازنده‌ی اینتل هستند و امکان تهیه‌ی آن‌ها وجود دارد.
 
کارشناسان پس از بررسی مک‌های نسل جدید، به‌شدت تراشه‌ی M1 اپل را تحسین کردند و گفتند این تراشه در عین دستیابی به قدرت پردازشی مناسب، مصرف انرژی کمی دارد. براساس گزارش 9to5Mac، اینتل به‌تازگی پویش جدیدی برای دست انداختن اپل به‌راه انداخته، این پویش، به کارهایی اشاره می‌کند که انجام آن‌ها روی رایانه‌های سری مک مجهز به پردازنده‌ی M1 غیرممکن است.
 
پویش اینتل در توییتر و شبکه‌های اجتماعی دیگر رؤیت شده است و ادعا می‌کند برخی کارها وجود دارند که صرفا رایانه‌های ویندوزی از پس انجام آن‌ها برمی‌آیند. در یکی از تبلیغات جدید، اینتل می‌گوید صرفا رایانه‌های شخصی حالت تبلت (Tablet Mode)، صفحه‌نمایش لمسی و قلم لمسی (استایلوس) را درون دستگاهی واحد ارائه می‌دهند. مایکروسافت نیز پیش‌تر اقدام مشابهی در تبلیغات دستگاه‌های سری سرفیس انجام داده بود. 
 
تبلیغ دیگری از اینتل ادعا می‌کند مک‌ها برای مهندسین و گیمرها ایدئال نیستند، زیرا سیستم‌‌عامل ویندوز درمقایسه‌با مک OS از تعداد بیشتری نرم‌افزار و بازی پشتیبانی می‌کند. اینتل به‌طور مشخص‌تر می‌گوید: «اگر می‌توانید بازی راکت لیگ را اجرا کنید، در حال استفاده از مک نیستید». سال گذشته‌ بازی راکت لیک در سیستم‌عامل مک OS از دسترس خارج شد.
 
افزون‌بر تبلیغات تحت وب، تبلیغات جدید اینتل ویدئویی در کانال Jon Rettinger در یوتیوب را دربرمی‌گیرد که مشخصا اینتل اسپانسر آن است. در ویدئوی موردبحث به مزیت‌هایی اشاره می‌شود که رایانه‌های ویندوزی درمقایسه‌با مک‌بوک M1 دارند که از بین آن‌ها می‌توانیم به درگاه استاندارد USB، صفحه‌نمایش لمسی، پشتیبانی از پردازنده‌ی گرافیکی خارجی و امکان کار با دو صفحه‌نمایش خارجی اشاره کنیم. 
 
اینتل هفته‌ی گذشته چند اسلاید را با رسانه‌ها به‌اشتراک گذاشت تا پردازنده‌ی Core i7 خانواده‌ی تایگر لیک را با پردازنده‌ی M1 اپل مقایسه کند. اینتل در این مقایسه‌ها ادعا کرد پردازنده‌ی نسل یازدهمی‌اش از M1، تراشه‌ی اپل برای رایانه‌های کم‌قدرت قدرتمندتر است.‌
 
در همین حین اپل می‌گوید گذار از پردازنده‌های اینتل به پردازنده‌های اختصاصی متکی‌بر معماری آرم تا پایان سال ۲۰۲۲ تکمیل می‌شود تا دوران مک‌های مجهز به پردازنده‌ی اینتل به پایان راه برسد. این یعنی اینتل عملا موقعیت خود در رایانه‌های سری مک را از دست داده است. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.