اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

March 16, 2021
11:23 سه شنبه، 26ام اسفندماه 1399
کد خبر: 122106

سرورهای بزرگترین شرکت میزبانی وب اروپا چگونه در آتش سوخت؟

رایانه‌های سرور بزرگترین شرکت ارائه دهنده خدمات میزبانی وب و رایانش ابری در اروپا موسوم به او وی اچ کلود در اواخر هفته گذشته در آتش سوخت.
 
 
به نقل از کامپیوترویکلی، شرکت فرانسوی او وی اچ کلود آتش سوزی رایانه‌های سرور و دیتاسنترهای خود در استراسبورگ فرانسه را تأیید کرده و همین مساله موجب شده تا وب سایت‌های متعددی که از این شرکت خدمات دریافت می‌کردند از دسترس خارج شوند.
 
آتش سوزی یادشده یکی از ساختمان‌های دیتاسنتر این شرکت فرانسوی را با خسارت قابل ملاحظه‌ای مواجه کرد، اما هیچ کس در جریان این آتش سوزی آسیب ندید. این آتش سوزی کل ۵ طبقه ساختمان دیتاسنتر شرکت مذکور موسوم به SBG2 را در بر گرفت.
 
اوکتاوا کلابا مؤسس OVHcloud خسارات یادشده را تأیید کرده و از برنامه ریزی برای بازسازی خسارت‌های واردشده خبر داده است. وب سایت‌هایی که توسط این شرکت میزبانی شده و به علت آتش سوزی یادشده از دسترس خارج شدند به طور عمده در فرانسه، آلمان، ایتالیا، لهستان و ترکیه فعال بوده اند.
 
OVHcloud که خود را مدعی رقابت با شرکت‌هایی همچون آمازون و گوگل می‌داند در مجموع ۲۷ دیتاسنتر را در سراسر جهان اداره می‌کند که اکثر آنها در فرانسه واقع هستند. علت این آتش سوزی اعلام نشده است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.