تجارت الکترونیک

سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

March 31, 2021
14:11 چهارشنبه، 11ام فروردینماه 1400
کد خبر: 122432

سال آینده فقط با یک بیت‌کوین می‌توانید لامبورگینی بخرید

 
 
مدیرعامل صرافی «کراکن» در گفتگو با بلومبرگ توضیح داد که چرا به نظرش پیش‌بینی بلند مدت قیمت بیت‌کوین بر اساس وضعیت دلار درست نیست. او گفت شاید بهتر باشد که در آینده قیمت بیت‌کوین را با دارایی‌هایی مثل بوگاتی و لامبورگینی ارزیابی کنیم.
 
«جسی پاول» مدیرعامل صرافی کراکن در پاسخ به سوالی درباره پیش‌بینی قیمت پایان سال بیت‌کوین گفت: «فکر کنم گفتم بیت‌کوین به سمت بی‌نهایت میل می‌کند و درک این موضوع برای مردم دشوار است چون ما بیت‌کوین را با دلار می‌سنجیم.»
 
پاول با پیشنهاد روش‌های جایگزینی تعیین ارزش بیت‌کوین احتمال داد که تا پایان سال ارزش یک بیت‌کوین از یک تسلای مدل ۳ به یک لامبورگینی ارتقا یابد. او افزود که ارزش هر بیت‌کوین می‌تواند تا سال ۲۰۲۳ به اندازه یک بوگاتی شود. پاول گفت:
 
«فکر می‌کنم مقایسه بیت‌کوین با این دارایی‌ها برای جامعه کریپتو آسان‌تر باشد، چون هیچ‌گاه نمی‌دانید که دلار چه وضعیتی پیدا می‌کند. شاید تا یک سال دیگر تعداد دلارهای موجود در بازار ۱۰ برابر شود، بنابراین سنجش ارزش بیت‌کوین با دلار کار سختی است.»
 
با وجود این که ارزش بیت‌کوین در بخش عمده‌ای از سال ۲۰۱۹ و نیمه نخست سال ۲۰۲۰ با قیمت یک مدل دست دوم هوندا سیویک ۲۰۱۰ برابر بود، اما در انتهای سال گذشته که رکورد قیمتی شکسته شد، با یک بیت‌کوین می‌توانستید یک هوندا سیویک کاملا نو را خریداری کنید.
 
مدیرعامل کراکن در صحبت پیرامون اتریوم به اهمیت حوزه توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) اشاره کرد. او گفت: «همه فعالیت‌های مرتبط با NFT به استفاده هرچه بیشتر از اتریوم کمک می‌کند.» پاول در خصوص آلت‌کوین‌ها از Polkadot یاد کرد و حول محور احتمال تبدیل شدن این پلتفرم به اتریوم بعدی سخن گفت. او با اشاره به هزینه پایین‌تر تراکنش‌ها اظهار داشت: «کوین‌های زیادی روی این شبکه راه‌اندازی می‌شوند، و فکر می‌کنم خیلی از چیزهایی که تا الان روی اتریوم بودند به Polkadot منتقل خواهند شد.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.