سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

April 4, 2021
8:42 یکشنبه، 15ام فروردینماه 1400
کد خبر: 122494

بحران کمبود تراشه و سرمایه گذاری 100 میلیاردی شرکت تایوانی tsmc

شرکت تایوانی تی اس ام سی سازنده انواع تراشه و نیمه هادی از سرمایه گذاری بی سابقه 100 میلیارد دلاری در سه سال آینده برای تولید انواع تراشه خبر داده است.
 
 
 
 به نقل از سی جی تی ان، تی اس ام سی هدف از سرمایه گذاری یادشده را پاسخ به نیاز بازار و ایجاد ظرفیت مورد نیاز اعلام کرده است.
 
این شرکت در بیانیه ای در این زمینه تصریح کرده: ما در حال همکاری نزدیک با مشتریانمان برای تامین پایدار نیازهایشان هستیم. عرضه نسل جدید تجهیزات مخابراتی و رایانه های قدرتمند نیاز به تراشه ها را افزایش داده و شیوع ویروس کرونا و دورکاری نیز تقاضا برای خرید محصولات الکترونیک را بیشتر کرده است، زیرا جهان به نحوی فزاینده به دیجیتالی شدن نیازمند است.
 
تی اس ام سی تراشه هایی برای شرکت های بزرگی همچون اپل و کوالکوم می سازد و و افزایش تقاضا باعث رشد 18 درصدی درآمد آن در ماه های ژانویه و فوریه نسبت به ماه قبل از آن شده است.
 
اینتل و سامسونگ نیز قصد دارند در زمینه تولید تراشه های رایانه ای سرمایه گذاری کنند، اما هیچ یک چنین رقم کلانی را به این امر اختصاص نخواهند داد. بخش اعظم نیمه هادی ها در گوشی های هوشمند، تجهیزات پزشکی، رایانه ها و دیگر محصولات الکترونیک مورد استفاده قرار می گیرند.
 
یکی از بیشترین موارد سرمایه گذاری در زمینه تولید تراشه در سال های اخیر مربوط به اینتل است که 20 میلیارد دلار به تاسیس دو کارخانه جدید در آریزونا اختصاص داده است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.