تجارت الکترونیک

سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

May 6, 2021
12:24 پنجشنبه، 16ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 123762

تولید نرم افزاری که نقاط ضعف و قوت خط تولید را مشخص می کند

یک شرکت دانش‌بنیان با تولید یک نرم‌افزار پروژه محور، اتلاف خط تولید را به شکل محسوسی کاهش می دهد و نقاط ضعف و قوت خط را مشخص می کند.
 
به گزارش معاونت علمی و فناوری، مهدی موسوی مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان، گفت: ما به صورت عمومی در حوزه تولید نرم‌افزارهای تخصصی کار می‌کنیم. بر این اساس نیازهای فناورانه شرکت‌های معتبر صنعتی، تولیدی و خدماتی را رصد و تلاش کردیم تا نمونه‌های بسیار با کیفیت ایرانی را جایگزین رقبای نرم‌افزاری خارجی کنیم. بر این اساس، محصول فناورانه نرم‌افزار مونیتورینگ سیستم را تولید کردیم.
 
به گفته وی، این نرم‌افزار تمام خط تولید و فرایندهای مرتبط با تولید را کنترل می‌‎کند، سپس گزارش‌ها و تحلیل‌های خود را در مورد خط تولید ارائه می‌دهد. بدیهی است که این گزارش‌ها، پروژه محور هستند. این نرم‌افزار به مدیران کمک می‌کند تا اشراف بسیار بهتری به خطوط تولید خود داشته باشند و نقاط قوت و ضعف آن را مشخص کنند.
 
موسوی ضمن تاکید بر گزارش‌دهی صحیح توسط نرم‌افزار، گفت: برای نمونه ممکن است خط تولید با اتلاف مواد اولیه روبه‌رو باشد یا آنکه روش‌های بسیار بهتری برای تولید بهینه، وجود داشته باشد. این نرم‌افزار به تولید کننده کمک می‌کند تا به سوی بهینه‌تر شدن محصول خود گام بردارد.
 
مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان، افزود: این محصول حداقل ۵۰ درصد از نمونه مشابه خارجی ارزان‌تر است و برای صنایع مختلف کاربرد دارد. به ویژه صنایع بزرگی مانند کشتی‌سازی یا تولیدات بزرگ صنعتی، امکان بهره‌مندی از این نرم‌افزار را دارند.
 
وی همچنین بیان کرد: تولیدات دیگری نیز در شرکت وجود دارد که از جمله آن می‌توان به نرم‌افزار ارزیابی عمکلرد اشاره کرد. این نرم‌افزار به مدیران شرکت‌ها و سازمان‌ها کمک می‌کند تا عملکرد کارکنان خود را ارزیابی کنند و مدیریت بهتری نسبت به منابع انسانی داشته باشد. همچنین یک نرم‌افزار کاربردی برای انجام نظرسنجی تولید کرده‌ایم. در سال جدید هم قطعات، سبد محصولات ما متنوع‌تر خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.