سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

May 8, 2021
12:33 شنبه، 18ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 123821

فشار خودروسازان به کنگره آمریکا برای تامین تراشه

ICTna.ir – صنعت خودروسازان آمریکا و اتحادیه کارگران خودروساز از کنگره آمریکا خواسته‌اند دولت را وادار کند تا برای تولید و تامین نیمه‌هادی‌های مورد نیاز چندین میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کند.
 
Automaker.jpg
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، شورای سیاستگذاری خودرویی آمریکا از کنگره خواسته است تولید نیمه هادی مورد نیاز صنعت خودروسازی در ایالات متحده را در اولویت قرار دهد تا تولیدکنندگان بتواند سهم عادلانه‌ای از بازار تراشه داشته و نیازهای مشتریان را پاسخ دهند.
 
کمپانی‌های فناوری و دیگر صنایع نیز بارها از دولت خواسته‌اند تا برای تامین تراشه مورد نیاز صنایع مختلف به بازنده‌ها و برنده‌های بازار توجهی نداشته باشد و تنها به شرایط لازم برای سرمایه‌گذاری و رفع کمبود تراشه توجه شود.
 
براساس اعلام اداره کار این کشور، در ماه آوریل 27 هزار نفر در بخش‌های مختلف تولید وسایل حمل و نقل موتوری شغل خود را از دست داده‌اند و در صورت ادامه چنین شرایطی، تخمین زده می‌شود 330 هزار نفر دیگر در واحدهای مختلف نیز شغل خود را از دست بدهند.
 
کمبود جهانی تراشه پس از شروع پاندمی ویروس کرونا و قرنطینه شدن همه کشورها بسیار تشدید شد و بسیاری از سفارش‌های خودروسازان لغو شده و تحویل نشدند. در همین زمان، درخواست برای تراشه از سوی تولیدکنندگان لوازم الکترونیکی موردنیاز مردم بسیار افزایش یافت چراکه تامین دستگاه‌های الکترونیکی در شرایطی که مردم وقت بسیاری را در خانه‌های خود قرنطینه بودند، در اولویت قرار گرفت.
 
خودروسازان هشدار داده‌اند که بحران تراشه تا سال 2022 طول خواهد کشید و از دولت آمریکا خواسته‌اند برای مقابله با آن اقدام کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.