تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

May 15, 2021
16:44 شنبه، 25ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 124132

سرعت‌بخشی به خدمات پستی تحقق یافت

 
در حال حاضر با افزایش تعداد مرسولات پستی در نتیجه شیوع ویروس کرونا و خریدهای آنلاین، ظرفیت شبکه پستی توسعه یافته و هوشمندسازی به عنوان یک ضرورت در شرکت ملی پست با اولویت راه‌اندازی و گسترش هاب‌های منطقه‌ای در جریان است.
 
 پیش از این محمد جواد آذری جهرمی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- در دیدار با مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره و مدیران شرکت ملی پست، ضمن تقدیر از مجموعه پست برای خدمات‌رسانی در ایام کرونایی بر آغاز هوشمندسازی و افزایش کیفیت رساندن بسته‌های پستی به در منازل تاکید داشته است، از این رو به گفته مدیرعامل شرکت ملی پست استمرار تحول دیجیتال و طراحی خدمات جدید پستی همچنان به عنوان مهمترین اولویت‌ سال جاری شبکه پستی کشور به جدیت دنبال می‌شود.
 
درهمین راستا معاون وزیر ارتباطات از بازنگری در عملیات پستی و توسعه زیر ساخت‌ها گفت. رمضانعلی سبحانی‌فر تجهیز مراکز تجزیه مبادلات در تهران و استان‌ها در سال ۱۳۹۹ برای افزایش سرعت ارسال مرسولات را به عنوان یکی از اقدامات این حوزه نام برده و از اجرایی شدن و استمرار این برنامه برای سایر استان ها در سه ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰ خبر داد.
 
رئیس هیئت مدیره شرکت ملی پست گفت: در گام نخست شرکت ملی پست، هوشمندسازی استان‌هایی که هاب منطقه‌ای هستند را در دستور کار قرار داده و در چند ماه ابتدایی امسال این موضوع پیاده‌سازی می‌شود و در ادامه شهرهای با ترافیک پستی بالا مجهز به سورتینگ مکانیزه می‌شوند.
 
سبحانی‌فر ایجاد پنج هاب منطقه‌ای پستی و راه‌اندازی و فعالیت نخستین مرکز هوشمند تجزیه و مبادلات در تهران را یادآور شد و کاهش مدت زمان تجزیه و سیر مرسولات پستی و همچنین کاهش نیروی انسانی را از نتایج این اقدامات برشمرد و گفت: این مرکز زمانی می‌تواند چرخه را کامل کند که مراکز دیگر هم هوشمند شود و از برگزاری مناقصه‌ای در این خصوص خبر می دهد که بر اساس آن در سه ماه نخست سال جاری حداقل پنج هاب منطقه‌ای دیگر کشور نیز مکانیزه می‌شود.
 
طبق اعلام شرکت پست، خرید ۴۰۰۰ ترولی، ۴۰۰ دستگاه وانت و ۴۰ دستگاه کامیون به منظور صیانت از امانات پستی و سرعت بخشی به خدمات از دیگر اقداماتی است که وی برای تحقق سرعت بخشی و صیانت از مرسولات مردم به آن اشاره کرد.
 
سبحانی فر با بیان اینکه رویکرد پست ایران مثل تمام پست‌های دنیا از بسته‌های کوچک و پاکت‌ها به سمت بسته‌های بزرگتر و امانات رفته است عنوان کرد پیش از این زیرساخت‌های لازم در این زمینه وجود نداشت، اما در شرایط کنونی و در یکسال اخیر اقدامات خوبی انجام شده که موجبات افزایش سرعت انتقال بسته‌های پستی را فراهم کرده است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.