سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

May 16, 2021
17:01 یکشنبه، 26ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 124190

سامسونگ روی نمایشگر OLED با تراکم ۱۰۰۰ پیکسل بر اینچ برای ۲۰۲۴ کار می‌کند

 
ظاهرا سامسونگ دیسپلی می‌خواهد تغییری بزرگ در دنیای نمایشگرهای OLED و امولد ایجاد کند و مشغول کار روی یک پنل با تراکم پیکسلی ۱۰۰۰ پیکسل در هر اینچ است.
 
در گزارش اخیر یک رسانه کره‌ای، بطور دقیق علت توسعه چنین نمایشگری مشخص نشده و البته نمی‌دانیم سامسونگ آن را برای گوشی‌های هوشمند توسعه می‌دهد یا خیر. با وجود چنین مواردی، توسعه نمایشگر امولد با تراکم پیکسلی فوق‌العاده بالا چندان دور از ذهن نیست، مخصوصا با توجه به پیشرفت‌های اخیر در این حوزه و همچنین نیاز به نمایشگرهای باکیفیت‌تر برای دستگاه‌هایی مانند هدست واقعیت مجازی.
 
با این وجود، گزارش اخیر یک مورد عجیب دارد که آن، توسعه فناوری TFT جدید برای پنل‌های OLED است تا بتواند به چنین تراکم پیکسلی بالایی دست یابد. با توجه به اینکه پنل‌های OLED از TFT استفاده نمی‌کنند، احتمالا کره‌ای‌ها در حال توسعه پنل امولد با این تراکم پیکسلی هستند. البته هنوز نمی‌توان با اطمینان درباره چنین موضوعی اظهارنظر کرد و باید همچنان منتظر ماند.
 
در کنار تراکم پیکسلی بالا، گزارش اخیر می‌گوید فناوری TFT آینده سامسونگ در مقایسه با راه‌حل‌های کنونی بسیار سریع‌تر خواهد بود. بطور دقیق این تکنولوژی ۱۰ برابر سریع‌تر خواهد بود، البته اگر این گزارش صحت داشته باشد.
 
سامسونگ همچنین می‌خواهد این پنل انرژی کمتری مصرف کند و البته هزینه ساختش کمتر باشد. نمی‌دانیم کره‌ای‌ها چگونه می‌خواهند به این اهداف دست پیدا کنند، اما ظاهرا باید منتظر ارائه چنین نمایشگری در سال ۲۰۲۴ باشیم.
 
در حالت تئوری، نمایشگر با تراکم پیکسل ۱۰۰۰ پیکسل در هر اینچ برای هدست‌های واقعیت مجازی کارایی بالایی خواهد داشت، اما سامسونگ در سال‌های اخیر توجه چندانی به این بازار نداشته است. با توجه به این موضوع، احتمالا این فناوری TFT جدید یا پنل OLED با تراکم پیکسلی ۱۰۰۰ پیکسل در هر اینچ، در گوشی‌های هوشمند یا تبلت‌های آینده کره‌ای‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد یا شرکت‌های دیگر از آن بهره می‌برند.
 
بالاترین تراکم پیکسلی در نمایشگر گوشی‌های هوشمند مربوط به یکی از محصولات سونی و نه سامسونگ می‌شود. اکسپریا ۱ مارک ۳ به نمایشگر ۶.۵ اینچی OLED با تراکم پیکسلی ۶۴۳ پیکسل در هر اینچ مجهز شده که البته نسل قبلی آن، اکسپریا ۱ مارک ۲ هم چنین پنلی دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.