سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

May 17, 2021
15:05 دوشنبه، 27ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 124233

اپل فروش مجیک ماوس و مجیک کیبورد خاکستری فضایی را متوقف کرده است

 
 
گفته می‌شود محصولات جانبی برند مجیک اپل با رنگ خاکستری فضایی (Space Gary) دیگر به‌ فروش نمی‌رسند.
 
چندی پیش اپل با به‌روزرسانی فهرست محصولاتش، گزینه‌های خرید برخی از پیکربندی‌های آی‌مک پرو را به‌شدت محدود کرد. گفته می‌شد این امر به‌ دلیل توقف تولید و فروش آخرین واحدهای آی‌مک پرو انجام شده است. حال شواهد حاکی از آن است که محصولات جانبی اپل با برند مجیک دیگر به رنگ خاکستری فضایی (Space Gary) در دسترس نخواهند بود.
 
اگر به خاطر داشته باشد، اپل سال ۲۰۱۷ در کنار معرفی آی‌مک پرو، از مجیک ماوس، مجیک کیبورد و مجیک ترک‌پد با رنگ خاکستری فضایی رونمایی کرد. اکنون گمان می‌رود توقف فروش هر دو محصول (آی‌مک پرو و لوازم جانبی) به منزله‌ی رونمایی از نسخه‌ی جدید این خانواده‌ی آی‌مک‌ باشد. اپل در رویداد اسپرینگ لودد از کامپیوترهای استاندارد آی‌مک با کالبد و قلب تپنده‌ای جدید رونمایی کرد و متعاقب آن، مجیک ماوس و مجیک کیبورد با رنگ‌های جدید به‌روز شدند؛ اما غول دنیای فناوری هیچ‌گونه اطلاعاتی در رابطه با نسخه‌ی حرفه‌ای آی‌مک‌ ارائه نداد.
 
طبق شایعات قبلی، اپل احتمالا در حال توسعه‌ی پردازنده‌ی گرافیکی مجزا است و این موضوع سبب شده معرفی آی‌مک‌های پرو به زمان دیگری موکول شود. احتمالا غول دنیای فناوری قصد دارد کامپیوترهای حرفه‌ای و چندمنظوره آی‌مک را به پردازنده‌ی گرافیکی ساخت خود آراسته کند.
 
در گذشته اخباری مبنی ‌بر احتمال معرفی پردازنده‌ی گرافیکی گسسته‌ی اپل در سال ۲۰۲۱ با اسم رمز لیفوکا (Lifuka) منتشر شده بود. با استناد به گفته‌های بلومبرگ، قوی‌ترین نسخه‌ی آی‌مک ۳۲ تا ۶۴ هسته‌ی گرافیکی را در بطن خود جای خواهند داد. ادعا می‌شود پردازنده‌ی گرافیکی اپل عملکردی بسیار بهتر از پردازنده‌های گرافیکی AMD در آی‌مک‌های اینتل ارائه می‌دهد و حتی با قوی‌ترین پردازنده‌های انویدیا رقابت خواهد کرد.
 
گفته می‌شود مشتریان با مراجعه به وب‌سایت رسمی اپل و ورود به صفحه‌ی مجیک کیبورد، مجیک ترک‌پد و مجیک ماوس با پیغام «while supplies last» مواجه شده‌اند. با توجه به پیام یادشده گمان می‌رود دیگر اپل لوازم جانبی کامپیوترهای مک را با رنگ اسپیس گری تولید نمی‌کند و این لوازم جانبی را تنها با یک گزینه‌ی رنگی سفید – نقره‌ای به فروش می‌رساند‌.
 
آی‌مک ۲۴ اینچی با لوازم جانبی برای هر هفت گزینه‌ی رنگی عرضه می‌شود. این بدان معنا است که تنظیمات لوازم جانبی اپل بسیار پیچیده‌تر شده و ممکن است این شرکت به‌ دنبال به اتمام رساندن موجودی‌ قدیمی باشد. اپل هنوز لوازم جانبی آی‌مک منطبق با رنگ‌های جدید را جداگانه به فروش نمی‌رساند؛ اما انتظار می‌رود در آینده‌ای نزدیک این اتفاق رخ بدهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.