سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

May 18, 2021
17:01 سه شنبه، 28ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 124298

تولید انبوه مدل‌های Mini-LED مک‌بوک پرو زودتر از فصل چهارم ۲۰۲۱ آغاز نمی‌شود

 
 
کاربرانی که به دنبال مدل‌های جدید مک‌بوک پرو با تراشه اپل سیلیکون بودند، احتمالا باید زمان بیشتری برای خرید صبر کنند. گزارشی تازه مدعی شده مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی با نمایشگر Mini-LED که قرار بود در سال ۲۰۲۱ معرفی شوند، با تاخیر به بازار می‌آیند.
 
وب‌سایت «دیجی‌تایمز» در گزارشی به نقل از منابع آگاه بازار ادعا کرده که تولید انبوه مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۲ و مک‌بوک پرو ۱۴ اینچی در سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۱ آغاز می‌شود. هر دو دستگاه نمایشگر Mini-LED خواهند داشت.
 
این وب‌سایت می‌گوید تامین‌کنندگان اپل با افزایش شمار مبتلایان ویروس کرونا در تایوان و معرفی آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی که از پنل Mini-LED استفاده می‌کند تحت فشار قرار گرفته‌اند، به همین خاطر تولید مک‌ها به تاخیر افتاده است.
 
حالا اگرچه دیجی‌تایمز می‌گوید تولید انبوه این دو مک‌بوک جدید تا اواخر امسال شروع نمی‌شود، ولی منابع گفته‌اند که اپل هنوز برنامه دارد مک‌بوک پروهای جدید خود را در نیمه دوم امسال معرفی کند. گفته شده این دو دستگاه احتمالا تا هفته‌ها پس از رونمایی در دسترس قرار نمی‌گیرند.
 
 
اپل اولین بار در آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی از نمایشگر Mini-LED استفاده کرد ولی این دستگاه هم که حدود یک ماه پیش معرفی شد هنوز به دست علاقه‌مندان نرسیده است. بلومبرگ می‌گوید اپل همچنان در تامین نمایشگر آیپد پرو جدید خود مشکل دارد. دیجی‌تایمز مدعی است اپل در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۱ تعداد کمی مک‌بوک پرو ۱۴ اینچی تولید می‌کند، ولی با توجه به پیش‌بینی تقاضای بالا عرضه بسیار محدود خواهد بود.
 
وب‌سایت Nikkei Asia، چند هفته پیش در گزارشی گفته بود تولید بعضی از مک‌ها به نیمه دوم سال جاری میلادی موکول شده. این تعویق در بحبوحه بحران جهانی کمبود تراشه منطقی به نظر می‌رسد. خود اپل هشدار داده بود که مشکل کمبود تراشه در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۱ گریبان آیپد و مک را می‌گیرد.
 
انتظار داریم مدل‌های بعدی مک‌بوک پرو با درگاه‌های ارتباطی بیشتر از جمله یک درگاه HDMI و یک اسلات کارت حافظه SD عرضه شوند. گزارش‌ها حاکی از آن هستند که مگ‌سیف هم به عنوان شارژر به این دستگاه‌ها برمی‌گردد. مک‌بوک پروهای بعدی احتمالا از تراشه نسل بعدی اپل سیلیکون استفاده خواهند کرد که ممکن است M2 یا M1X نام بگیرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.