سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

May 19, 2021
15:30 چهارشنبه، 29ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 124335

رایانه های جدید اپل اوایل تابستان به بازار عرضه می شوند

 
اپل در تلاش برای کنار گذاشتن تراشه های اینتل و جلو زدن از رقیبانش، سرگرم آماده سازی عرضه چندین مدل جدید لپ تاپ و رایانه رومیزی مک با پردازنده سریعتر، طراحی جدید و امکان اتصال بهتر با دستگاههای دیگر است.
 
 بلومبرگ به نقل از منابع آگاه گزارش کرد ارتقاهای انجام گرفته، مدلهای مختلف مک شامل لپ تاپ مدل بالای مک بوک پرو، لپ تاپ نسبتا ارزانتر مک بوک ایر و رایانه‌های رومیزی مک پرو، آی مک و مک مینی را دربرمی گیرد.
 
انتظار می رود مدل جدید مک بوک پرو تا اوایل تابستان به بازار عرضه شود و پس از آن مدل ارتقا یافته مک بوک ایر و مدل پایینتری از مک بوک پرو و ورک استیشن جدید مک پرو روانه بازار خواهند شد. اپل سرگرم کار روی یک مدل بالاتر رایانه رومیزی مک مینی و مدل بزرگتر آی مک است. در ساخت این دستگاهها تراشه طراحی شرکت اپل بکار می رود که عملکرد و قابلیتهای بالاتری نسبت به تراشه های فعلی M۱ دارد.
 
اپل قصد دارد محصولات جدید مک بوک پرو ۱۴ اینچی و ۱۶ اینچی را عرضه کند که طراحی بدنه جدیدی داشته و از فناوری شارژر مگ سیف مغناطیسی استفاده می کنند و پورتهای بیشتری برای اتصال به دستگاههای بیرونی دارند. اپل همچنین پورت HDMI و اسلات کارت SD را که در مدلهای قبلی حذف کرده و باعث انتقاد کاربران به خصوص عکاسان شده بود را در مدلهای جدید برمی گرداند.
 
اپل روز سه شنبه اعلام کرد آی مک ۲۴ اینچی جدید روز ۲۱ ماه مه در فروشگاهها موجود خواهد بود.
 
شرکت تحقیقاتی گارتنر ماه گذشته گزارش کرده بود فروش رایانه شخصی در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۱ به میزان ۳۲ درصد رشد کرد که سریعترین نرخ رشد سالانه از زمان آغاز رصد این بازار در سال ۲۰۰۰ بود. اپل با ۱۵ درصد سهم از بازار آمریکا و هشت درصد سهم از بازار جهانی، چهارمین شرکت پرفروش بود. محصولات مک سهم رو به رشدی در درآمد اپل پیدا کرده اند و در سه ماهه ژانویه تا مارس ۹.۱ میلیارد دلار درآمد برای این شرکت داشتند که معادل ۱۰ درصد از کل فروش اپل بود.
 
اپل پاییز گذشته جایگزین کردن پردازنده های اینتل با تراشه M۱ را که مبتنی بر فناوری مشابه آیفون و آی پد است را آغاز شد. این تراشه نیروی کمتری مصرف می کند و اجازه می دهد رایانه مک با اپلیکیشن مشابه دستگاههای موبایل کار کند. اکنون مدل قویتر این تراشه در مدلهای رایانه مک بکار می رود که هسته های رایانشی بیشتری داشته و سرعت انجام وظایف روزمره و کارهایی مانند ویرایش ویدیو و برنامه نویسی را افزایش می دهند.
 
بر اساس گزارش بلومبرگ، اپل قصد دارد تا اوایل سال ۲۰۲۲ استفاده از تراشه های اینتل را به طور کامل کنار بگذارد و از تراشه M۱ طراحی داخلی خود استفاده کند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.