سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

May 25, 2021
15:30 سه شنبه، 4ام خردادماه 1400
کد خبر: 124606

آی‌مک جدید اپل کاملا شبیه یک آیپد است

چند روز پس از عرضه عمومی آی‌مک M1، وب‌سایت iFixit کالبدشکافی اولیه این نسخه ۲۴ اینچی از کامپیوتر قدرتمند اپل را منتشر کرد. در بررسی اولیه این وب‌سایت به تغییرات مهمی در قطعات بسیار کوچک این محصول اشاره شده است.
 
دستگاهی که iFixit آن را کالبدشکافی کرده نسخه‌ای با ۸ هسته CPU و ۸ هسته GPU است که با ۸ گیگابایت رم به دست کاربران می‌رسد. قطعات داخلی این دستگاه با مدل ۷ هسته‌ای فرق می‌کند چون این دو مدل سیستم خنک‌کننده متفاوتی دارند.
 
وب‌سایت iFixit پیش از کالبدشکافی تاکید داشت که آی‌مک جدید کاملا شبیه یک آیپد است که روی پایه قرار گرفته. این وب‌سایت با اشعه ایکس آی‌مک جدید را اسکن کرده که تصویر آن را در ادامه می‌بینید. در این اسکن دو صفحه فلزی دیده می‌شود که بخش عمده قسمت داخلی دستگاه را فراگرفته‌اند.
 
 
تقریبا همه قطعات داخلی آی‌مک جدید درون دو نوار افقی در بالا و پایین دستگاه متمرکز شده‌اند. کامپیوتر All-in-One اپل دو قطعه دایره‌ای هم دارد که در نگاه اول شبیه باتری به نظر می‌رسند. این وب‌سایت می‌گوید آی‌مک جدید با چسب کلاسیک اپل مهروموم شده که ظاهرا به بدی چسب مورد استفاده در آیپد نیست.
 
 
آی‌مک ۲۴ اینچی اپل با یک جفت فن داخلی خنک می‌شود که هوا را به داخل برد منطقی منتقل می‌کند. گرمای تراشه M1 هم با کمک یک لوله حرارتی مسی و دو گرماگیر کوچک دفع می‌شود. iFixit می‌گوید قطعات داخلی آی‌مک ظاهرا به جای چسب با پیچ در جای خود محکم شده‌اند.
 
برد منطقی تراشه M1 در مقایسه با تراشه‌های اینتل کوچک‌تر است. با این حال، iFixit متذکر شده که این برد منطقی یک دکمه ناشناخته و سه چراغ LED دارد که کاربرد آن هنوز مشخص نیست. این وب‌سایت فعلا در حال انجام بررسی‌های بیشتر است و به زودی بخش دوم کالبدشکافی آی‌مک ۲۴ اینچی را منتشر خواهد کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.