سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

May 31, 2021
11:42 دوشنبه، 10ام خردادماه 1400
کد خبر: 124811

اپل‌اینسایدر: جانی آیو در طراحی آی‌ مک ۲۴ اینچی ۲۰۲۱ نقش داشته است

 
 
گفته می‌شود جانی آیو، طراح نام‌آشنای محصولات اپل، در طراحی آی‌مک ۲۴ اینچی جدید نقش داشته؛ اما مشخص نیست این همکاری در چه برهه‌ای صورت گرفته است.
 
چندی پیش اپل آی‌مک ۲۴ اینچی را با بازنگری در مؤلفه‌های طراحی رونمایی و روانه‌ی بازار کرد. حال در گزارشی گفته می‌شود که آی‌مک جدید بازطراحی خود را از جانی آیو، طراح سابق و نام‌آشنای کوپرتینویی‌ها وام گرفته است. البته هنوز مشخص نیست که همکاری مذکور در طراحی آی‌مک ۲۴ اینچی پس از خروج آیو از اپل بوده یا به‌واسطه‌ی شرکت طراحی او صورت گرفته است.
 
اپل‌اینسایدر با استناد به مقاله بررسی آی‌مک ۲۴ اینچی در WIRED، گزارش می‌دهد که جانی آیو با وجود ترک اپل در سال ۲۰۱۹، در طراحی آی‌مک جدید مشارکت داشته و اپل نیز به‌نوعی آن را تأیید کرده؛ اما هیچ جزئیاتی از نوع و بازه‌ی مشارکت منتشر نشده است.
 
به‌طور کلی طراحی محصول سال‌ها به طول می‌انجامد؛ به‌خصوص در شرکتی مانند اپل و به‌ویژه برای محصولی که آخرین بازطراحی‌اش به سال ۲۰۱۲ بازمی‌گردد؛ بنابراین جای تعجب نیست که آیو در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ و قبل از ترک اپل، به‌طور بالقوه در طراحی آی‌مک نقش داشته است. حتی اگر آیو تا حدودی در طراحی آی‌مک نقش داشته باشد، تصور می‌شود بخش عمده‌ای از مؤلفه‌های طراحی آن توسط گروه طراحی صنعتی فعلی اپل صورت گرفته باشد که مدیریت آن را اوانز هانکی و آلن دای بر عهده دارند.
 
برای یادآوری، جانی آیو، طراح افسانه‌ای محصولات اپل، پس از سی سال خدمت برای غول دنیای فناوری، در سال ۲۰۱۹ از سِمَت مدیر ارشد طراحی کناره‌گیری کرد و پس از خروج از اپل، شرکت طراحی مستقل خود را به‌ نام LoveFrom تشکیل داد که اپل مشتری اصلی آن عنوان می‌شود؛ اما نوع رابطه و حجم کاری آن‌ها هنوز در هاله‌ای از ابهام است. همچنین سال گذشته مشخص شد Airbnb همکاری چندساله‌ای با جانی آیو و شرکت طراحی‌اش آغاز کرده است. جانی آیو در دوران کاری خود در اپل، بر توسعه و طراحی محصولات انقلابی از جمله مک‌بوک، آی‌مک، آیپاد، آیپد و آیفون نظارت داشت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.