اینترنت و شبکه

سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

June 23, 2021
12:16 چهارشنبه، 2ام تیرماه 1400
کد خبر: 125647

گوگل با هوش مصنوعی تراشه‌ها را سریع‌تر از انسان طراحی می‌کند

گوگل می‌گوید نرم‌افزارهای هوش مصنوعی را به گونه‌ای توسعه داده که به کمک آنها می‌تواند تراشه‌های رایانه‌ای را سریع‌تر از انسان طراحی کند.
این غول نرم‌افزاری روز گذشته با انتشار مقاله‌ای در نشریه «نِیچر» توضیح داد تراشه‌ای که طراحی آن برای انسان ماه‌ها به طول می‌انجامد، با هوش مصنوعی جدید این شرکت می‌تواند در کمتر از 6 ساعت طراحی و تکمیل شود.
 
شرکت گوگل توضیح داد هوش مصنوعی پیش‌تر برای توسعه تراشه‌های واحد پردازش تنسور این شرکت مورد استفاده قرار می‌گرفت و برای اجرای فعالیت‌های مربوط به هوش مصنوعی استفاده می‌شد.پپ
 
گزارش نهایی گوگل توسط «آزالیا میرحسینی» و «آنا گلدای» مدیران مرکز یادگیری ماشینی گوگل مخصوص سیستم‌ها نوشته شده و در نشریه «نِیچر» به چاپ رسیده است. در این گزارش گفته شد: «از روش ما برای تولید نسل بعدی سیستم TPU گوگل استفاده می‌شود».
 
به بیان دیگر، گوگل از هوش مصنوعی برای طراحی تراشه‌هایی استفاده می‌کند که می‌توانند برای ایجاد سیستم‌های پیشرفته هوش مصنوعی نیز مورد استفاده قرار گیرند.
 
به طور ویژه هوش مصنوعی جدید گوگل می‌تواند برای طراحی یک تراشه پایه و زیرساختی مورد استفاده قرار گیرد. این امر اساسا شامل نقشه‎‌کشی در مکانی می‌شود که پردازشگر مرکزی، پردازشگر گرافیکی و سیستم حافظه روی سیلیکون مستقر می‌شوند و نسبت به یکدیگر عکس العمل نشان می‌دهند.
 
موقعیت این بخش‌ها روی این صفحه‌های کوچک از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا این سطح می‌تواند روی مصرف انرژی تراشه و سرعت پردازش اطلاعات تاثیر بگذارد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.