سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

June 24, 2021
12:32 پنجشنبه، 3ام تیرماه 1400
کد خبر: 125694

چیپ سامسونگ با پردازشگر گرافیکی AMD احتمالا در اختیار سایر شرکت‌ها هم قرار می‌گیرد

 
سامسونگ احتمالا ماه آینده از چیپست اگزینوس ۲۲۰۰ با گرافیک AMD RDNA 2 رونمایی می‌کند. به گفته یک منبع آگاه این تراشه فقط روی محصولات سری گلکسی استفاده نخواهد شد و احتمالا باید منتظر حضور آن روی دستگاه‌های سایر شرکت‌ها هم باشیم.
 
به گزارش یک منبع چینی در شبکه اجتماعی ویبو، ویوو احتمالا با همکاری سامسونگ تلفن هوشمند قدرتمندی با اگزینوس ۲۲۰۰ معرفی خواهد کرد. البته در گزارش امروز از چیپست سامسونگ با اسم Orion نام برده شده ولی نکته جالب‌تر اشاره به همکاری این دو شرکت است. ویوو قبلا هم در برخی از گوشی‌های رده بالای خود از چیپست‌های اگزینوس سامسونگ استفاده کرده بود.
 
 
چیپست اگزینوس ۲۱۰۰ که سامسونگ پارسال آن را معرفی کرد، تا حد خوبی به قدرت اسنپدراگون ۸۸۸ نزدیک شد و تنها پاشنه آشیل آن گرافیک Mali بود. ولی حالا سامسونگ برای گرافیک به سراغ AMD رفته و احتمالا این ضعف را جبران می‌کند. اگر اگزینوس ۲۲۰۰ به اندازه کافی قدرتمند باشد، احتمالا سایر شرکت‌ها هم طالب این چیپست خواهند بود و کار برای کوالکام سخت می‌شود.
 
چیپست بعدی سامسونگ و کوالکام احتمالا ب لیتوگرافی ۴ نانومتری سامسونگ ساخته می‌شوند. بنابراین تفاوت معناداری بین زمان عرضه این دو محصول وجود نخواهد داشت. افزون بر این، اگر سری گلکسی اس ۲۲ نتواند فروش مناسبی داشته باشد، اگزینوس ۲۲۰۰ می‌تواند این نقصان را جبران کرده و منبع درآمد دیگری برای این غول کره‌ای باشد.
 
متاسفانه در حال حاضر مشخص نیست که اگزینوس ۲۲۰۰ و گرافیک AMD RDNA 2 تا چه اندازه قدرت خواهند داشت و در مقایسه با چیپست پرچمدار کوالکام چه عملکردی را از خود به نمایش می‌گذارند. ولی انتظارات و پیش‌بینی‌ها از قدرت بالای این محصول خبر می‌دهند و به نظر می‌رسد که سامسونگ بالاخره این شانس را دارد تا قوی‌ترین چیپست دنیای اندروید را روانه بازار کند.
 
طبق شایعه‌ای که چند ماه پیش منتشر شد، سامسونگ احتمالا امسال سه تراشه اگزینوس معرفی می‌کند که یکی از آن‌ها از سری ۸۰۰، دیگری ۱۲۰۰ و آخری همین چیپست اگزینوس ۲۲۰۰ خواهد بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.