تجارت الکترونیک

رسانه‌های اجتماعی

فناوری اطلاعات

July 11, 2021
11:44 یکشنبه، 20ام تیرماه 1400
کد خبر: 126240

G۲۰ اصلاح قانون مالیات شرکت های بزرگ را تایید کرد

 
گروه G۲۰ قانون اصلاح مالیات از شرکت های فناوری و دریافت حداقل ۱۵ درصد شرکتی را تایید کرد.
 
به نقل از یورونیوز، وزرای اقتصاد گروه G۲۰ روز گذشته قانون اصلاح مالیات برای شرکت‌های چند ملیتی را تأیید کرد. هدف این قانون از بین بردن بهشت‌های مالیاتی و هموار کردن مسیر برای دریافت مالیات از شرکت‌ها تا ۲۰۲۳ میلادی است.
 
البته پیش از این نیز پیشنهاد دریافت حداقل مالیات ۱۵ درصدی توسط بیش از ۱۳۰ کشور نیز تأیید شده بود. در حقیقت این قانون شرکت‌های بزرگ فناوری را که از روش‌های مختلف سعی دارند مالیات کمتری بپردازند، هدف قرار داده است.
 
برونو لو ماری وزیر اقتصاد فرانسه توافق کشورها در این باره را یک پیروزی قلمداد کرد. او در توییتی نوشت: ما عصر کاهش مالیات را پایان می‌دهیم و شرکت‌های بزرگ فناوری بالاخره مجبور می‌شوند مالیات عادلانه ای بپردازند. این بزرگترین انقلاب مالیاتی قرن است.
 
جانت یلن سرپرست خزانه داری آمریکا نیز اعلام کرد این توافق نشان می‌دهد جهان آماده است فرایند کاهش مالیات شرکتی را به پایان برساند. اکنون جهان باید با سرعت بیشتری برای نهایی کردن این قرارداد اقدام کند.
 
گروه G۲۰ شامل آرژانتین، استرالیا، برزیل، کانادا، چین، فرانسه، آلمان، ژاپن، هند، اندونزی، ایتالیا، مکزیک، روسیه، آفریقای جنوبی، عربستان سعودی، کره جنوبی، ترکیه، انگلیس، آمریکا و اتحادیه اروپا است. اسپانیا نیز به عنوان مهمان دائم در این گروه حضور دارد. ۶۰ درصد جمعیت جهان در این کشورها زندگی می‌کنند. همچنین گروه G۲۰ بیش از ۸۰ درصد تولید ناخالص داخلی و ۷۵ درصد تجارت جهانی را در اختیار دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.