امنیت

سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

July 18, 2021
14:43 یکشنبه، 27ام تیرماه 1400
کد خبر: 126551

داده های آزمایش خودروهای هوشمند در چین قانونمند می شود

 
شانگهای با ارائه پیش نویس قانونی جدید شرکت هایی که خودروهای هوشمند را آزمایش می کنند موظف کرده از داده های ایجاد شده محافظت کنند و آنها را بدون اجازه مقامات به خارج منتقل نکنند.
 
 به نقل از رویترز، شهر شانگهای در چین پیش نویس قوانینی برای حفاظت از اطلاعات جمع آوری شده طی آزمایش خودروهای هوشمند منتشر کرده است. این اقدام نشان دهنده نگرانی‌های روز افزون چین درباره امنیت اطلاعات است.
 
کمیسیون اقتصادی و فناوری اطلاعات شانگهای با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد تمام شرکت‌هایی که فرایندهای آزمایش خودرو را انجام می‌دهند، ملزم هستند به شیوه‌ای مناسب اطلاعات را به دست بیاورند، فراوری کنند، به کارگیرند و انتقال دهند.
 
علاوه بر آن داده‌هایی که در تست‌ها و آزمایش‌ها تولید می‌شود، نباید بدون تأیید مقامات مربوطه به خارج از کشور منتقل شود.
 
در کنار این موارد شرکت‌ها باید اقداماتی جهت حفاظت از اطلاعات انجام دهند، سیستم حفاظت از اطلاعات خصوصی کاربران بسازند و همچنین این شرکت ها از انجام هرگونه تجارت، انتقال و افشای غیرقانونی اطلاعات منع شده‌اند.
 
در حال حاضر شرکت‌های خودروسازی، استارت آپ ها و مؤسسات فناوری بزرگ چین از شرکت دی دی گلوبال گرفته تا وی راید و بایدو فعالیت‌های خود در زمینه سیستم خودروهای خودران را گسترش داده اند.
 
از سوی دیگر چین مشغول بررسی و اصلاح قوانین خود درباره حریم خصوصی و امنیت اطلاعات است. در همین راستا مقامات این کشور مشغول تهیه قانون حفاظت از اطلاعات شخصی هستند.
 
علاوه بر آن قرار است قانون امنیت اطلاعات این کشور نیز در ماه سپتامبر اجرایی شود. طبق این قانون شرکت‌هایی که اطلاعات حساس را فراوری می‌کنند باید گزارش ارزیابی ریسک خود را به مقامات ارجاع دهند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.