رسانه‌های اجتماعی

فناوری اطلاعات

July 19, 2021
9:36 دوشنبه، 28ام تیرماه 1400
کد خبر: 126569

مجلس از پاسخ‌های وزیر ارتباطات قانع نشد/ آذری جهرمی کارت زرد گرفت

نمایندگان مجلس پس از استماع توضیحات وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص علت عدم تشریح و شفاف سازی در خصوص مفاد قرارداد با تلگرام و چرایی محاسبه ترافیک بین الملل برای کاربران این شبکه اجتماعی، از پاسخ‌های وزیر قانع نشدند و به وی کارت زرد دادند.
 
Jahromi Majlis Zabol.jpg
به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در نشست علنی امروز (دوشنبه 28 تیرماه) مجلس شورای اسلامی، سوال عباس مقتدایی و 24 نفر از نمایندگان از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره "عدم تشریح و شفاف سازی در خصوص مفاد قرارداد با تلگرام و چرایی محاسبه ترافیک بین الملل برای کاربران این شبکه اجتماعی( قبل از فیلتر شدن این پیام رسان) با وجود استقرار cdn های تلگرام در کشور" مطرح شد که سوال کننده پس از استماع توضیحات محمدجواد آذری جهرمی و عدم اقناع از توضیحات وی، سوال را به رأی گذاشت و نمایندگان مجلس نیز با 63 رأی موافق، 135 رأی مخالف و 10 رأی ممتنع از مجموع 226 نماینده حاضر در صحن، از پاسخ های وزیر قانع نشدند.
 
روح الله عباسپور سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن گزارشی از نحوه بررسی سوال در این کمیسیون ارائه کرد و گفت: در اجرای ماده (207) آیین‌نامه داخلی مجلس، سؤال فوق‌ در جلسه رسمی سه شنبه مورخ  22/10/1399 ‌کمیسیون با حضور نمایندگان محترم عضو کمیسیون، نماینده محترم سؤال‌کننده  و وزیر محترم مطرح‌ و پس از استماع اظهارات طرفین و نظر به عدم اقناع نماینده سؤال کننده از پاسخ های ارائه شده  وزیر، کمیسیون قلمرو سؤال را ملی تشخیص داده  و مستند به بند (3) ماده (207) آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، گزارش سؤال جهت اعلام وصول در اولین جلسه علنی ارسال می‌گردد.
 
وی ادامه داد: در سوال مقتدایی دو نکته اساسی و مهم مورد توجه قرار گرفته است. علت عدم تشریح و شفاف سازی مفاد قرارداد با تلگرام مطرح شده است. یعنی قرارداد با تلگرام شفاف نیست و مردم در جریان قرار نگرفته اند.
 
این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: آیا در این قرارداد، شرایط و ارزش های کشور و مسائل فرهنگی و ارزشی کشور مورد توجه قرار گرفته است؟ در این قراردادها باید ارزش های کشور لحاظ شود و مردم در جریان قراردادها قرار بگیرند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.