سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

July 31, 2021
15:26 شنبه، 9ام مردادماه 1400
کد خبر: 127027

کاربران از ترک خوردن بدون دلیل نمایشگر مک‌بوک‌های M1 شکایت می‌کنند

 
 
شماری از کاربران اخیرا با مشکل جدی روبه‌رو شده‌اند. به گفته آن‌ها، نمایشگر مک‌بوک‌های M1 شامل مدل پرو و ایر به راحتی ترک می‌خورد و آسیب می‌بیند.
 
کاربران در انجمن رسمی اپل شکایت‌هایشان را مطرح کرده‌اند. این افراد می‌گویند نمایشگر مک‌بوک‌های آن‌ها بدون دلیل ترک می‌خورد و با مشکل مواجه می‌شود. یکی از این افراد گفته طی یک شب بدون هیچ دلیلی روی نمایشگر دو ترک افتاده:
 
«کامپیوترم را یک شب روی میز گذاشتم و صبح روز بعدش زمانی که آن را باز کردم، در سمت راست نمایشگر ۲ ترک وجود داشت که به عملکرد نمایشگر آسیب زد.»

متخصصان در تاسیسات تعمیر اپل گفته‌اند که این نوع ترک تحت پوشش گارانتی استاندارد این کمپانی قرار نمی‌گیرد. کاربران دیگر هم مشکل مشابهی را تجربه کرده‌اند و دستگاه خود را به اپل استور برده‌اند. متخصصان در این مراکز گفته‌اند که کاربران با مشکل ترک نقطه تماس مواجه شده‌اند. این نوع ترک به معنای آن است که خرده‌ای میان نمایشگر و کیس بالایی قرار داشته است.
 
در این میان یکی از کاربران گفته که به علت استفاده نادرست و اعمال فشار، نمایشگر ترک خورده و عملکردش با مشکل مواجه شده. با این حال تقریبا ۵۰ درصد افرادی که به پست اصلی پاسخ داده‌اند، چنین مشکلی را گزارش کرده‌اند. اولین گزارش در این زمینه مربوط به دسامبر ۲۰۲۰ می‌شود.
 
در حال حاضر نمی‌دانیم چه تعداد کاربر با چنین مشکلی مواجه شده‌اند و البته دلیل بروز آن هم مشخص نیست. برخی به فاصله کم میان نمایشگر و قاب بالای آن اشاره می‌کنند که باعث می‌شود حتی کوچکترین تکه‌‌ها میان آن‌ها قرار بگیرد و به نمایشگر فشار وارد کند.
 
برخی کاربران در انجمن اپل ادعا کرده‌اند که کوپرتینویی‌ها چنین مشکلی را پنهان کرده‌اند، اما شواهد و مدارک محکمی برای این ادعا وجود ندارد. باید منتظر بمانیم تا ببینیم اپل نسبت به این گزارش‌ها چه واکنشی نشان می‌دهد، در صورتی که تعداد آن‌ها افزایش یابد، شاید اپل تصمیم بگیرد بطور رایگان دستگاه‌های آسیب دیده را تعمیر کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.