اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

September 14, 2021
11:15 سه شنبه، 23ام شهریورماه 1400
کد خبر: 128472

کره جنوبی گوگل را ۱۷۶ میلیون دلار جریمه کرد

 
تحقیقات رگولاتور آنتی تراست کره جنوبی نشان داده گوگل اجازه نمی دهد تولیدکنندگان موبایل از نسخه شخصی سازی شده اندروید استفاده کنند و این شرکت را ۱۷۶.۶۴ میلیون دلار جریمه کرده است.
 
به نقل از رویترز، رگولاتور آنتی تراست کره جنوبی جریمه ای ۱۷۶.۶۴ میلیون دلاری (۲۰۷ میلیون ون) برای گوگل تعیین کرده است. این شرکت آمریکایی متهم شده از موقعیت برتر خود برای محدود کردن رقابت در بازار سیستم عامل موبایل استفاده کرده است.
 
این جریمه پس از تحقیقات «کمیسیون تجارت عادلانه کره جنوبی» (KFTC) درباره اقدامات گوگل برای جلوگیری از شخصی سازی اندروید توسط تولید کنندگان موبایل محلی وضع شده است.
 
«کمیسیون تجارت عادلانه کره جنوبی» اعلام کرد این نهمین جریمه بزرگی به شمار می‌آید که تاکنون وضع کرده است. رگولاتور مذکور ادعا می‌کند هنگامیکه تولید کنندگان موبایل قراردادهایی کلیدی در خصوص لیسانس فروشگاه اپ با گوگل امضا می‌کنند، این شرکت آمریکایی تولید کنندگان را وادار می‌کند از یک توافقنامه ضد تکه تکه کردن (AFA) نیز پیروی کنند. در حقیقت گوگل با چنین اقدامی رقابت در بازار را از بین می‌برد.
 
طبق توافقنامه ضد تکه تکه کردن، تولید کنندگان دستگاه‌ها اجازه ندارند نسخه‌های اصلاح شده اندروید را روی دستگاه‌هایشان نصب کنند. به گفته KFTC این روند به گوگل کمک کرده تا سلطه خود در بازار سیستم عامل موبایل را تثبیت کند.
 
این جریمه جدیدترین اقدام ضد انحصار علیه گوگل در کره جنوبی به حساب می‌آید. در اوایل ماه جاری میلادی پارلمان این کشور لایحه‌ای تصویب کرد که به موجب آن اپراتور فروشگاه‌های بزرگ مانند گوگل و اپل نمی‌توانند توسعه دهندگان نرم افزار را وادار کنند از سیستم‌های پرداخت شأن استفاده کنند. از سوی دیگر این قانون اجازه نمی‌دهد این اپراتورها کمیسیون خرید در اپ از توسعه دهندگان دریافت کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.