امنیت

سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

October 12, 2021
14:40 سه شنبه، 20ام مهرماه 1400
کد خبر: 129355

TSMC داده‌های مشتری را تسلیم دولت آمریکا نمی‌کند

 
 
حتی با وجود فشار دولت آمریکا، TSMC اعلام کرده است که اطلاعات مشتریان خود را فاش نمی‌کند.
 
دولت آمریکا از تولیدکنندگان تراشه درخواست کرده است درباره برنامه‌ای که برای مواجه با چالش‌های موجود در زنجیره تأمین دارند، شفافیت بیشتری داشته باشند. اما مشکل اصلی از جای دیگر است؛ زیرا کارخانه‌های ریخته‌گری با تمام ظرفیت در حال کار کردن هستند و تنها راه حل مقابله با کمبود تراشه، ساختن کارخانه‌های بیشتر است این امر هم‌اکنون در حال رخ دادن است؛ اما سال‌ها طول می‌کشد تا به‌طور کامل محقق شود.
 
به گزارش تک‌اسپات، ماه گذشته جینا رایموندو، وزیر بازرگانی ایالات متحده آمریکا، در مصاحبه‌ای با رویترز گفت زمان آن فرا رسیده است که دولت در برخورد با کمبود تراشه‌ای که تأثیر زیادی بر بسیاری از صنایع و هزاران کارگر آمریکایی دارد، تهاجمی‌تر عمل کند. رایموندو توضیح داد که پیش‌تر کاخ سفید درخواستی داوطلبانه برای به دست آوردن اطلاعات از تولیدکنندگان تراشه، به منظور شناخت بهتر زنجیره تأمین و شناسایی راه‌حل‌های احتمالی برای چالش‌های پیش رو ارسال کرده بود. او همچنین هشدار داد که اگر شرکت‌ها به این درخواست پاسخ ندهند، نهادهای نظارتی آماده استفاده از ابزارهای دیگر برای اجبار آن‌ها هستند.
 
مشکل این است که کارخانه‌هایی مانند TSMC هنوز نمی‌دانند چگونه به این درخواست پاسخ بدهند یا حتی آیا اصلا می‌توانند چنین کاری انجام بدهند؟ از این شرکت خواسته شد جزئیات مختلفی درباره محصولاتی که برای مشتریان خود تولید می‌کند، سطح موجودی کالا، زمان سررسید و همچنین روابط خود با تأمین‌کنندگان و مشتریان، برنامه‌های توسعه و نحوه تخصیص ظرفیت تولید موجود فاش کند.
 
سیلویا فنگ، مشاور عمومی TSMC، گفت:
 
ما قطعاً اطلاعات حساس شرکت خود را فاش نخواهیم کرد؛ به‌ویژه اطلاعات مربوط به مشتریان.
 
وی در بخشی از صحبت‌های خود توضیح داد که این شرکت در حال بررسی این درخواست است تا ببیند چگونه می‌توان بدون به خطر انداختن اطلاعات محرمانه به آن پاسخ داد.
 
TSMC در حال حاضر تمام تلاش خود را برای کمک به شرکت‌هایی که سطح پایینی از موجودی تراشه دارند انجام می‌دهد. این شرکت حتی تراشه‌ها را تا حدودی برای خودروسازان در اولویت قرار داده است. در ابتدای این هفته، مارک لیو، رئیس TSMC، گفت وضعیت بسیار پیچیده‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد و برخی از شرکت‌ها ماه‌ها است که تراشه احتکار می‌کنند.
 
فنگ در مورد افزایش شفافیت کاری گفت: «اعتماد مشتری یکی از عناصر کلیدی موفقیت شرکت ما است»؛ بنابراین این شرکت قبل از پاسخ به پرسشنامه دولت ایالات متحده آمریکا تمام جوانب را بررسی خواهد کرد. این شرکت همچنین از حمایت کامل دولت تایوان که آماده است «در صورت مواجه شدن TSMC با خواسته‌های نامعقول» وارد عمل شود، برخوردار است.
 
شرکت‌هایی که این پرسشنامه را دریافت کرده‌اند تا ۸ نوامبر فرصت دارند داوطلبانه به آن پاسخ بدهند. حتی اگر این کار را انجام بدهند، مشخص نیست دولت آمریکا چگونه قصد دارد مشکلی که ناشی از مسائل مختلفی از جمله تقاضای بیش از اندازه برای تراشه، کاهش مصرف انرژی در چین و قرنطینه کرونایی در مالزی که منجر به تعطیلی کارخانه شده است، حل کند. افزایش قیمت مواد اولیه مانند سیلیکون و فلزات کمیاب خاکی نیز از چالش‌های اساسی شرکت‌ها هستند. این واقعیت را فراموش نکنیم که تولیدکنندگان تراشه در حال حاضر نمی‌توانند به اندازه کافی کارگر ماهر پیدا کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.