تلفن همراه

گوشی

October 12, 2021
15:09 سه شنبه، 20ام مهرماه 1400
کد خبر: 129362

بحران کمبود تراشه برای عرضه گوشی‌های تاشوی سامسونگ

 
گزارش‌ها نشان می‌دهد که تقاضا برای خرید گلکسی زد فولد ۳ و گلکسی زد فلیپ ۳ زیاد است و کمبود تراشه باعث شده عرضه‌ی این گوشی‌های تاشو‌ با تقاضا برابر نباشد.
 
همان‌طور که در گزارش‌های قبل اعلام کردیم، جدید‌ترین گوشی‌های تاشوی سامسونگ، گلکسی زد فولد ۳ و گلکسی زد فلیپ ۳ با استقبال بسیار خوبی از سوی طرفداران روبه‌رو شده است و تاکنون تمام رکوردهای فروش گوشی‌های تاشوی این شرکت را شکسته‌اند. به نظر می‌رسد هنوز تقاضای زیادی برای این گوشی‌ها وجود دارد.
 
به گزارش سم‌موبایل، به‌ نظر می‌رسد سامسونگ با مشکل جدی دست‌و‌پنجه نرم می‌کند. این شرکت قادر به افزایش عرضه در برابر تقاضا نیست و از این جهت وضعیت خوبی ندارد. سامسونگ قصد دارد گوشی‌های تاشو‌ی زیادی تولید کند؛ اما در حال‌ حاضر نمی‌تواند نیاز‌های مشتریان را تأمین کند.
 
کمبود جهانی تراشه به‌طور جدی بر توانایی سامسونگ در افزایش تولید گوشی‌ تاشدنی جدید تأثیر گذاشته و به همین دلیل، عرضه‌ گوشی‌های تاشو‌ با توجه به تقاضای زیاد همچنان عقب مانده است.
 
سامسونگ تاکنون در تلاش بوده است تا اقدامات قابل توجهی در زمینه‌ی رفع کمبود تراشه انجام بدهد. همان‌طور که می‌دانید، امسال پرچم‌داران جدید گلکسی نوت را رونمایی نکرد تا گوشی‌های تاشو جایگزین آن باشد.
 
کمبود تراشه همچنین باعث شد سامسونگ گوشی‌های تاشو را بر گلکسی S21 FE در اولویت قرار بدهد و رونمایی این گوشی نیز به تعویق افتاد. هنوز مشخص نیست آیا سامسونگ برنامه‌ای برای رونمایی و عرضه‌ی گلکسی S21 FE دارد یا خیر.
 
۳۹ روز پس از عرضه، سامسونگ بیش از ۱ میلیون دستگاه گوشی تاشو جدید در کره جنوبی به فروش رساند. عرضه‌ی گوشی‌های تاشو‌ آن‌قدر محدود است که برخی از مشتریان باید یک ماه منتظر بمانند تا گوشی‌ خود را دریافت کنند. از طرفی دیگر برخی از خرده‌فروشان در کره به‌ دلیل نداشتن موجودی نمی‌توانند گلکسی زد فولد ۳ و گلکسی زد فلیپ ۳ را بفروشند.
 
گزارش رسانه‌های محلی همچنین نشان می‌دهد که مدیریت سامسونگ نتوانسته است تقاضا برای گوشی‌های تاشو‌ی جدید را پیش‌بینی کند و از این جهت با نارضایتی‌هایی مواجه شده است. به نظر می‌رسد که گوشی‌های جدید تاشو ضربه‌ای بزرگ‌تر از حد انتظار به شرکت خواهد زد. گفته می‌شود که مشکل تقاضا فقط محدود به کره جنوبی نیست و در دیگر نقاط جهان شاهد آن هستیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.