تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

October 17, 2021
17:01 یکشنبه، 25ام مهرماه 1400
کد خبر: 129518

بیانیه تازه پلیس: کروکی‌های کاغذی تصادفات حذف و با نسخه الکترونیکی جایگزین می‌شود

 
در راستای به روز رسانی فناوری‌های پلیس راهور که اخیرا در دستور کار این ارگان قرار گرفته‌٬‌ معاون فنی، مهندسی و خدمات ترافیکی پلیس راهور ناجا با اشاره به ارائه خدمات پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در بسترهای اینترنتی در راستای تحقق هوشمندسازی پلیس گفت: «با راه اندازی سامانه ترسیم الکترونیکی کروکی تصادفات به زودی در تمام کشور کروکی کاغذی حذف و ترسیم کروکی به صورت الکترونیک انجام می‌شود.»
 
سرهنگ محمدعلی زارع افزود: «در تصادفات رانندگی در معابر، رانندگان باید بعد از تصادف به وظیفه خود عمل کنند و هر چه سریع‌تر و تا قبل از رسیدن افسر راهنمایی و رانندگی اقدام به بازگشایی مسیر نمایند و با توجه به هماهنگی‌هایی که با بیمه‌ها انجام شده بدون نیاز به کروکی کاغذی می‌توانند به شرکتهای بیمه‌ای مراجعه کنند.»
 
کدام حوادث رانندگی نیاز به کروکی تصادف دارند؟ (خرداد ماه – ۱۳۹۸)
پلیس راهنمایی و رانندگی از تغییر شرایط پرداخت خسارت بیمه نامه خودرو بدون نیاز به کروکی تصادف خبر داد. بر این اساس در مواردی که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت، از این پس حتما نیاز به گزارش پلیس است این موارد عبارت اند از:
 
برخورد با خودروهای نظامی یا خودروهای سنگین، تصادف ما بین چند دستگاه اتومبیل، تصادف با شخصی که گواهینامه یا بیمه نامه ندارد، تصادف با غیرمقیم در شهر، تصادف هایی که علت آن عبور از چراغ قرمز باشند، تصادف با شی ثابت، تصادف های شاخ به شاخ، تصادف با موتورسیکلت، مواردی که بیمه نامه امسال با سال گذشته پیوسته نباشد، تصادف هایی که در فاصله ۲۰ روز بعد از صدور بیمه نامه حادث شده باشند، تصادف منجر به جرح و فوت و در انتها تصادف های ناشی از حرکت دنده عقب.
براساس این گزارش الباقی انواع تصادفات، که خسارت آن تا سقف ۹ میلیون تومان باشد، نیازی به کروکی تصادف ندارند و پرداخت آن ها بدون کروکی انجام می شود.
 
در انتها لازم به یادآوری می دانیم که به مواردی همچون تصادف با شی ثابت و تصادف با شخصی غیرمقیم در شهر، توجه بیشتری داشته باشید چرا که ممکن است در ذهنتان الزام آنها در انجام کروکی، بی ربط و غیر ضروری به نظر بیایند. اما از این ابلاغیه به بعد، روند انجام فرایند پرداخت خسارت، حتما نیاز به کروکی تصادف دارند.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.