اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

October 23, 2021
11:44 شنبه، 1ام آبانماه 1400
کد خبر: 129679

وزیر ارتباطات:تامین استقلال در فضای مجازی نیازمند عزم ملی است

 
 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در فضای مجازی متاسفانه از نظر پلتفرم ها و تولید محتوا مستقل نیستیم و به عزمی ملی نیاز داریم تا با یاری استارتاپها استقلال کشور در فضای مجازی را محقق کنیم.
 
عیسی زارع پور روز شنبه در بازدید از پارک ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور در مشهد افزود: می توانیم با ظرفیت داخلی موجود محتواهای فاخر و جذاب برای استفاده در فضای مجازی کشور تولید کنیم و حتی می توان از این طریق، فرهنگ غنی اسلامی – ایرانی مان را به سایر کشورها معرفی کرد.
 
وی ادامه داد: شبکه ملی اطلاعات به معنی قطع ارتباط با شبکه اینترنت جهانی نیست بلکه هدف، ایجاد یک شبکه قدرتمند و پر ظرفیت داخلی برای ارایه خدمات فضای مجازی در داخل کشور است.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به فعالیت پارک فناوری اطلاعات مشهد گفت: نیروهای متخصص سختکوش در این مجموعه توانسته اند ظرفیتهای زیادی ایجاد کنند و یک مکان بلااستفاده در این ساختمان را به مجموعه ای پویا تبدیل کرده اند و شایسته است این مجموعه ها در کشور توسعه یابند.
 
زارع پور افزود: نبود اطلاع رسانی و تبلیغ فعالیتها در این پارک و نبود بازاریابی برای ارایه خدمات به مصرف کننده باید مورد توجه قرار گیرد.
 
پارک ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور از خرداد ماه ماه امسال به مساحت ۶ هزار متر مربع در طبقه چهارم اداره کل پست خراسان رضوی فعال شده است. در این پارک ۱۴ شرکت  فناوری اطلاعات با قابلیت ۵۵ فعالیت استارتاپی استقرار دارند که ۲ شرکت از این تعداد شتاب دهنده هستند.
این پارک که مرکز توسعه دیجیتال به شمار می رود به کار تولید و صادرات محتوا و خدمات ابری (ذخیره سازی اطلاعات) و امنیت مشغول است و با راه‌اندازی آن برای ۲ هزار و ۵۰۰ نفر اشتغالزایی شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.