اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

October 31, 2021
17:00 یکشنبه، 9ام آبانماه 1400
کد خبر: 129944

تپسی مازاد هزینه سفرهای چهارم آبان را به مسافران برمی‌گرداند

 
همه کاربران تپسی که روز سه‌شنبه چهار آبان و در ساعات اولیه ایجاد اختلال در سامانه سوخت‌رسانی، با افزایش ناگهانی و غیرمعمول هزینه سفر مواجه شدند، ما به التفاوت هزینه سفرهایشان با هزینه سفر در شرایط معمول را از تپسی دریافت خواهند کرد.
 
به گزارش روابط عمومی تپسی، روز سه‌شنبه چهارم آبان و در ساعات اولیه ایجاد اختلال در سامانه سوخت‌رسانی، بسیاری از مردم برای رفت و آمد در سطح شهر با مشکل مواجه شدند. آنطور که تپسی گزارش داده بروز این اختلال در سطح کشور باعث ایجاد شرایط غیرعادی در تپسی نیز شد. به نحوی که تعداد رانندگان فعال در ناوگان تپسی به دلیل عدم دسترسی به بنزین کاهش و هم‌زمان، درخواست‌های سفر و ترافیک در سطح شهرها افزایش پیدا کرد. در این شرایط، الگوریتم قیمت‌گذاری هوشمند این شرکت، به صورت خودکار و موقت قیمت سفر را افزایش داد تا سفیران بیشتری در ناوگان فعال شده و درخواست‌های سفر از سوی سفیران پذیرفته شود.
 
با شکل‌گیری شرایط غیرعادی ناشی از اختلال در سامانه سوخت، تپسی در همان ساعات اولیه و با هدف حفظ سرویس‌دهی در شرایط بحران و همچنین کنترل قیمت‌ها، اقدامات زیر را انجام داد:
کنترل دستی قیمت‌های سفر برای جلوگیری از افزایش غیرمتعارف قیمت
پرداخت ما به التفاوت هزینه بنزین سهمیه‌ای و آزاد به ازا هر سفر به رانندگان با هدف کاهش نگرانی آنها در مورد تامین بنزین
ایجاد طرح‌های تشویقی برای رانندگان با هدف افزایش سفیران فعال در سطح شهر
با انجام این اقدامات در روز بروز اختلال و روزهای بعد از آن، این شرکت توانست سرویس‌دهی را به شرایط مطلوب بازگردانده و به عنوان یکی از شرکت‌های خصوصی فعال در حوزه حمل و نقل کشور، برای حل این بحران ملی در کنار مردم و دولت قرار بگیرد.
حالا و در ادامه اقدامات انجام شده، تپسی به نشانه همراهی با مردم در شرایط بحران، ما به التفاوت هزینه کاربرانی که در ساعات اولیه اختلال روز سه‌شنبه، با افزایش هزینه نامتعارف مواجه شده‌اند را از سهم خود به آنها بازمی‌گرداند. مطابق اعلام روابط عمومی تپسی، این ما به التفاوت طی روزهای آتی به اعتبار تپسی کاربران افزوده خواهد شد.
 
گفتنی است در واکنش به افزایش قیمت خودکار تاکسی‌های آنلاین در ساعات اولیه بحران، تعدادی از رسانه‌ها این افزایش را عمدی دانستند. این در حالی است که به گفته تپسی، این موضوع صحت ندارد و افزایش قیمت در نهایت به ضرر تاکسی‌های اینترنتی است، چرا که باعث کاهش تعداد درخواست‌ها و در نهایت کاهش سهم شرکت از بازار حمل و نقل عمومی کشور می‌شود.
 
از روزهای گذشته در پی حمله سایبری به سامانه سوخت، سوخت‌گیری خودروها در جایگاه‌‌های پمپ‌بنزین با اختلال مواجه شده است. این موضوع تا این لحظه هم به طور صد در صدی حل نشده است اما در بسیاری از جایگاه‌های سوخت روال کار به حالت سابق برگشته است. به گفته دبیر شورای عالی فضای مجازی، این اختلال ناشی از حمله سایبری بوده و منشا آن از خارج کشور بوده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.