باندپهن

باندپهن ثابت

باندپهن سیار

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

November 3, 2021
16:35 چهارشنبه، 12ام آبانماه 1400
کد خبر: 130049

ضرورت تغییر راهبرد شرکت زیرساخت در پدافند غیرعامل

 
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه تاب آوری در زیرساخت‌ها باید متناسب با کارکردهای آنها باشد، گفت: تغییر راهبرد شرکت ارتباطات زیرساخت در پدافند غیرعامل ضروری است.
 
به گزارش  شرکت ارتباطات زیرساخت، سردار غلامرضا جلالی در نشست کمیته پدافند غیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت اظهار داشت: به دلیل تغییر ماهیت و تنوع تهدیدات، توجه به تغییر راهبرد در پدافند غیرعامل در شرکت ارتباطات زیرساخت و مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ضرورت جدی است.
 
وی با تشکر از اهتمام شرکت ارتباطات زیرساخت در توجه به مباحث مربوط به پدافند غیرعامل گفت: یکی از مهمترین اهداف تشکیل سازمان پدافند غیرعامل کشور، ایجاد هماهنگی، همپایی و هم افزایی میان بخش نظامی کشور و بخش غیرنظامی در امر دفاع و تحقق راهبرد دفاع جامع در کشور است که ارتقای تاب‌آوری و پایداری ملی را به ارمغان خواهد آورد.
 
سردار جلالی با بیان اینکه به دلیل تغییر ماهیت تهدیدات، امر دفاع چه در بخش نظامی و چه غیرنظامی نیازمند تغییر راهبرد است، خاطرنشان کرد: امروز دشمنان انقلاب اسلامی و در رأس آن آمریکا و رژیم صهیونیستی، جنگ را به لایه‌های جدیدی برده‌اند که تحت عنوان جنگ‌های هیبریدی یا ترکیبی شناخته می‌شود که به دلیل ماهیت خود، تنوع تهدیدات را افزایش چشمگیری داده است.
 
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین مباحث در تهدیدات سایبری زیرساختی، مسئله پیامدهای ناشی از این تهدیدات است. بخش زیرساخت از آن رو مورد حملات سایبری قرار می‌گیرد که ارتباط تنگاتنگی با خدمات‌رسانی به مردم دارد و در نتیجه پیامدهای شدیدتری به دنبال خواهد داشت.
 
وی با تبیین اهمیت کارکردها و مأموریت‌های حیاتی شرکت ارتباطات زیرساخت، خاطرنشان کرد: تاب آوری در زیرساخت‌ها باید متناسب با کارکردهای آنها باشد. با توجه به اهمیت شرکت ارتباطات زیرساخت، ایجاد یک بخش یا معاونت دفاعی برای چنین ساختار ضروری است.
 
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تاکید بر لزوم طرح و اجرای دفاع سایبری در لایه زیرساختی، بر طراحی سناریوهای مخاطرات و تهدیدات و تمرین و مانور برای مشخص شدن نقاط ضعف و اقدام جهت برطرف کردن آن تاکید کرد.
 
اهمیت پدافند غیرعامل برای حفظ کیفیت و پایداری ارتباطات
 
در این نشست حمید فتاحی مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت نیز گفت: امروزه موضوع پدافند غیرعامل فارغ از هر نوع نگرش‌ها و مرزبندی‌ها جایگاه، اهمیت خاص و فوق العاده برای کشور محسوب می‌شود.
 
وی با تشکر و قدردانی از زحمات و همکاری سازمان پدافند غیرعامل خاطرنشان ساخت: اهمیت پدافند غیر عامل در شرکت ارتباطات زیرساخت برای حفظ کیفیت و پایداری ارتباطات در کشور یک اصل حیاتی و ریشه‌ای است.
 
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت افزود: پیش بینی و اجرای پیوست‌های پدافند غیرعامل در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات یکی از دغدغه‌ها و ضرورت جدی ما است و اجرای پروژه‌ها بدون پیش بینی پدافند غیرعامل مصادف با شکست است.
 
وی اضافه کرد: هرگونه اختلال و یا کوتاهی در پیش بینی پیوست‌های پدافند غیر عامل در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تبعات ناگواری در پی خواهد داشت که ممکن است بی توجهی به آن تبعات جبران ناپذیری فراهم آورد.
 
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت تصریح کرد: امروز موضوعات مربوط به گفتمان پدافند غیرعامل مخصوص جامعه متخصص و بخش نخبگان نیست و اهمیت آن نیاز به ترویج و گفتمان سازی عمومی در کشور دارد.
 
فتاحی یادآور شد: ما در شرکت ارتباطات زیرساخت و به تبع آن، مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات آمادگی داریم در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات برای اشراف کامل و امکان بازیابی سریع در ارائه خدمات در شرایط خاص با تخصیص بودجه و تأمین نیروی انسانی متخصص، پیوست‌های پدافند غیرعامل را به نحوه مطلوبی اجرا کنیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.