تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

November 7, 2021
12:26 یکشنبه، 16ام آبانماه 1400
کد خبر: 130148

تهران در جمع ٣ فینالیست جایزه جهانی شهرهای هوشمند

 
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران از انتخاب تهران به عنوان یکی از سه برگزیده نهایی جایزه کنگره جهانی شهرهای هوشمند در سال ۲۰۲۱ خبر داد و گفت: در این رویداد که اواخر آبان ماه در شهر بارسلون برگزار می‌شود، در قسمت جوایز شهرهای برتر، تهران به‌عنوان یکی از سه برگزیده نهایی در بخش حکمروایی و اقتصاد هوشمند، شانس دریافت این جایزه معتبر جهانی را دارد.
 
محمد فرجود گفت: در جایزه جهانی شهر هوشمند در سال ۲۰۲۱ و در بخش «حکمروایی و اقتصاد هوشمند»، طرح محله‌محوری و مشارکت شهروندی شهرداری تهران با نام «باهم» از بین تمام شهرهای شرکت کننده در این بخش، به‌عنوان یکی از سه برگزیده نهایی انتخاب شده و برای کسب جایزه برترین پروژه باید با دو رقیب نهایی خود شامل اتحادیه شهرهای اسکاتلند و مجمع جهانی اقتصاد به رقابت بپردازد.
 
او افزود: جایزه جهانی شهر هوشمند، مهم‌ترین مسابقه بین‌المللی در بین شهرهای هوشمند است که در آن پروژه‌ها، ایده‌ها و برنامه‌های راهبردی پیشرو از شهرهای مختلف در سراسر جهان در حوزه‌هایی مانند زیست‌پذیری، پایداری و مزیت‌های اقتصادی مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرند.
 
دبیر شورای راهبردی تهران هوشمند تاکید کرد: طرح «باهم» یکی از طرح‌های ذیل برنامه تهران هوشمند است که با هدف ارتقای مشارکت شهروندان، تعامل با کسب و کارهای نوآور و نیز توسعه محله‌ای طراحی و اجرا شده است. یکی از موضوعات پراهمیت در برنامه تهران هوشمند، توجه به نقش محوری شهروندان در هوشمندسازی کلان شهر تهران و نیز ارتقای جایگاه محلات در برنامه‌ریزی و مدیریت شهری است. در پروژه با هم، در چند مرحله و با محوریت معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری تهران و همکاری مناطق، شورایاری‌ها و نخبگان هر محله، بیش از ۱۵۰۰ پروژه کوچک در محلات مختلف اولویت‌بندی، انتخاب و اجرایی شد.
 
فرجود افزود:‌همچنین کلیه شهروندان تهرانی می‌توانند با اعلام نظر و ثبت امتیاز درخصوص هر یک از این پروژه‌ها از طریق سامانه تهران من، در ارزیابی نتایج آنها و تدوین برنامه‌های آتی مشارکت کنند. به علاوه در بخش دیگری و در درگاه baham.tehran.ir بیش از ۵۰۰ نیاز فناورانه در حوزه نوآوری شهری و شهر هوشمند به شرکت‌های دانش بنیان و صنایع خلاق اطلاع‌رسانی شده است تا با بهره‌گیری از ایده‌ها و راهکارهای نوآورانه آن‌ها بتوان مسائل و چالش‌های شهر تهران را برطرف کرد.
 
وی ادامه داد: امیدوارم حضور شهرداری تهران در چنین رویدادهای بین‌المللی ضمن ایجاد فضای تعامل و اشتراک‌گذاری درس‌آموخته‌ها، توانمندی‌ها و دستاوردها، تهران را به‌عنوان شهری نوآور و پیشرفته در ابعاد مختلف مدیریت شهری به ویژه در حوزه فناوری و هوشمندسازی معرفی کرده و باعث اعتلای جایگاه پایتخت ایران اسلامی در میان سایر کلانشهرهای دنیا شود.
 
به گزارش سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، ۲۶ آبان و در حاشیه یازدهمین کنگره جهانی شهر هوشمند در شهر بارسلون اسپانیا، برگزیدگان نهایی جایزه جهانی شهر هوشمند ۲۰۲۱ در ۹ بخش معرفی و مورد تقدیر قرار می‌گیرند. این درحالی است که پیش از این نیز برنامه تهران هوشمند به عنوان یکی از شش شهر برگزیده نهایی برای کسب جایزه جهانی شهر هوشمند سال ۲۰۱۹ در بخش جایزه شهرها انتخاب شد و مورد تقدیر قرار گرفت.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.