تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

November 7, 2021
17:02 یکشنبه، 16ام آبانماه 1400
کد خبر: 130170

فروشگاه اینترنتی محصولات روستایی ساوا فعالیت خود را متوقف می‌کند

 
فروشگاه اینترنتی ساوا که عرضه کننده محصولات روستایی و محلی است با انتشار اطلاعیه‌ای از توقف فعالیت خود از انتهای آبان ماه خبر داد. در این اطلاعیه تاکید شده است که خداحافظی، پایان راه نیست از همین روی احتمال می‌رود ساوا به فعالیت خود به عنوان تامین کننده در دیجی‌کالا ادامه دهد.
 
ساوا یک فروشگاه‌های اینترنتی عرضه خوراکی‌های بومی است که داستان آن از دل بازارهای محلی و کوچک روستاها و شهرهای ایران شروع شد. این مجموعه تمرکز خود را روی ارائه محصولات با کیفیتی گذاشت که ریشه در فرهنگ مردم مناطق مختلف جغرافیایی داشته و به سایر مردم کشور به خوبی معرفی نشده بودند.
 
اما این مجموعه پس از دو سال فعالیت، هفته گذشته با انتشار اطلاعیه‌ای از پایان فعالیت خود خبر داد. «مریم کریمی»، هم‌موسس و مدیر ساوا در این باره نوشت:
 
«داستان ساوا از دل بازارهای محلی و کوچک روستاها و شهرهای زیبای ایران شروع شد. این مجموعه فعالیت خود را از پایان ماه آبان ۱۴۰۰ متوقف خواهد کرد، اما امیدوارم کسب‌وکارها و افراد بیشتری محصولات ارزشمند محلی را مورد توجه قرار دهند و در مسیر خلق ثروت و آبادی برای جوامع محلی گام بردارند. در پایان این خطوط، صمیمانه از همکارانم به خاطر همراهی و همدلی همیشگی‌شان و شوق بی‌نظیرشان برای ساختن، ممنونم.»
 
 
در این اطلاعیه به طور واضح به علت پایان فعالیت ساوا اشاره نشده است و تنها به ذکر «بنا بر شرایط» بسنده شده است. پیگیری‌های دیجیاتو از مجموعه ساوا در این راستا نیز به جایی نرسیده و مدیر این مجموعه مایل به مصاحبه نبود.
 
یکی از نکات قابل توجه در اطلاعیه منتشر شده، تاکید بر این عبارت است: «خداحافظی پایان راه نیست». احتمال می‌رود با توجه به اینکه ساوا از سه ماه پیش در فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا به عنوان تامین کننده همکاری می‌کند، این مجموعه با تعطیلی وبسایت خود به عرضه محصولاتشان بر بستر دیجی‌کالا ادامه دهند.
 
ساوا از استارتاپ های فعال در زمینه فروش محصولات ارگانیک یا روستایی به شمار می‌رفت که با سبد محصولات کم اما گزیده خود به مشتریان خدمت ارائه می‌داد. اکثر این محصولات حالا در دیجی کالا و تحت نام برند ساوا به فروش می‌رسند.
 
برای آشنایی با سایر فروشگاه‌های اینترنتی فعال در زمینه فروش محصولات روستایی می‌توانید به این لیست مراجعه کنید‌.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.