اپلیکیشن

تجارت الکترونیک

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

فناوری اطلاعات

December 11, 2021
11:11 شنبه، 20ام آذرماه 1400
کد خبر: 131231

۸۱۰ هزار کاربر در سال گذشته از طریق دیوار نیرو جذب کردند

 
در سال گذشته بیشتر از ۱۹۵ میلیون آگهی در دیوار به ثبت رسیده که از سوی این پلتفرم به ۴۷ میلیون آن اجازه انتشار داده نشده است. از سوی دیگر مدیران دیوار می‌گویند در بخش استخدام این پلتفرم در سال اخیر ۸۱۰ هزار کاربر از دیوار استفاده کرده‌اند تا نیرو جذب کنند و کار در منزل با ۹۰۰ هزار بار جستجو بیشترین عنوان جستجو را به خود اختصاص داده است.
 
شهرام شاهکار، مدیر ارشد اجرایی دیوار، در ابتدای رویداد دیوار و جوانه در خصوص فرصت‌های سرمایه‌گذاری در HR TECH گفت: «ما می‌خواهیم با استفاده از تکنولو‌ژی و نوآوری دادوستد را تسهیل کنیم تا زندگی آدم‌ها راحت‌تر شود. استراتژی امسال ما سه اقدام اصلی است. پررنگ کردن اعتماد کسانی که از پلتفرم‌های نیازمندی آنلاین استفاده می‌کنند یکی از اصلی‌ترین اهداف ماست که امسال قصد داریم از ابعاد مختلف آن را بهبود بخشیم. کلاهبرداری و مزاحمت‌ها هدف بعدی است که قصد پایش آن را داریم؛ درصدی از کاربران ما در معرض این تعاملات نامناسب هستند که می‌خواهیم آن را حل کنیم و در آخر قصد داریم کیفیت آگهی‌ها را افزایش بدهیم.»
 
او ادامه داد:‌ «امسال جهت‌گیری خوبی در راستای استراتژی افزایش اعتماد داشتیم. در این هشت‌ ماه گذشته، از ۱۹۵ میلیون آگهی ثبت‌شده به ۴۷ میلیون آگهی به دلایل مختلف اجازه انتشار ندادیم و پس از انتشار برخی آگهی‌ها نیز از طریق گزارش کاربران آنها را دوباره مورد بررسی قرار دادیم. در نهایت از ۶۴۴ هزار آگهی که مورد بررسی مجدد قرار گرفتند ۹۴ هزار آگهی حذف شدند. علاوه بر این روزانه به صورت میانگین ۷۰۰ کاربر هم مسدود شده‌اند.»
 
 
شهرام شاهکار، مدیر ارشد اجرایی دیوار
شاهکار در توضیح چگونگی تشخیص مزاحمت‌ها و کلاهبرداری‌ها گفت: «۴۱ درصد از این اقدامات از طریق هوش مصنوعی انجام می‌شود و یک تیم ۴۵۰ نفره به صورت عملیاتی در تلاش‌اند که چنین رخدادهایی کمتر شوند. ما در حال حاضر روی اقدام مهم کار می‌کنیم. مورد اول تست ابزارهای احراز هویت در پلتفرم دیوار است و دوم قصد داریم برای دسته‌بندی کالاها هم راه‌حلی ارائه بدهیم.»
 
او با اشاره به این نکته که در گزارش ۱۳۹۸ دیوار تنها ابزار ارتباطی چهار درصد از آگهی‌ها، چت بوده است افزود‌: «این عدد در ۱۳۹۹ به ۱۹ درصد رسید و در ماه گذشته ۲۵ درصد بود.»
 
شاهکار در مورد میزان بازدیدهای آگهی‌های املاک و خودرو دیوار گفت: «ما سهم ۳۵ درصدی از کلیه معاملات املاک در کشور را در اختیار داریم و هر آگهی ملک در دیوار به صورت میانگین ۳۸۰ بار بازدید و حدود نیمی از آنها به وسیله پنل‌های کسب‌وکاری ثبت شده است. یکی از چالش‌های ما این است که سعی کنیم تماس‌هایی را که بین خریدار و فروشنده برقرار می‌شود را به تماس واقعی و باکیفیت تبدیل کنیم و از آن سمت کمک کنیم تا خریدار راحت‌تر آگهی مورد نظرش را پیدا کند.»
 
او ادامه داد: «در حوزه خودرو ۲۲ درصد از کلیه سهم از معاملات را در اختیار داریم و هر آگهی خودرو به طور میانگین حدود ۶۰۰ بار بازدید می‌شود. علاوه بر این ما برای کمک به شفافیت در این بازار و حل مشکل عدم تقارن اطلاعات بین فروشنده و خریدار، سرویس کارنامه را راه‌اندازی کردیم که کار کارشناسی خودرو در محل را انجام می‌دهد.»
 
بخش سوم، سهم دیوار از بازار آنلاین استخدام حدوداً سهمی ۴۲ درصدی است. در سه سال گذشته تعداد آگهی‌های دیوار حدود ۳۰۰ درصد رشد پیدا کرده است. در سالی که گذشت دیوار استخدام توانست به ۶۲۰ هزار کارجوی ایرانی کمک کند تا صاحب شغل شوند.
 
سهم از بازار دیوار در حوزه کاریابی
شیوا شریف‌پور، مسئول طراحی تجربه کاربر در بخش استخدام دیوار، در ادامه این رویداد با بیان این مطلب که دیوار یک پلتفرم است که هدف اصلی خود را وصل کردن طرف‌های معامله می‌داند و در اینجا طرف‌های معامله کارفرما و کارجو هستند گفت: «علاوه بر امکان ثبت آگهی از سوی کارجو و کارفرما امکاناتی برای کارفرمایان حرفه‌ای تر وجود دارد. ما محصولی به نام پنل ویژه کارفرما داریم که هدف‌مان از ارائه این محصول این است که مدیریت آگهی‌ها و کارجوها و مدیریت فرایند استخدام را از طریق دیوار برای آنها آسان‌تر کنیم.»
 
او ادامه داد: «در یک سالی که گذشت حدود ۸۱۰ هزار کاربر از استخدام دیوار استفاده کردند تا جذب نیرو کنند. در مجموع یک میلیون و ۹۰۰ هزار آگهی استخدام روی دیوار قرار دارد. و در همین بازه زمانی حدود هشت میلیون و ۸۰۰ هزار کارجو به دیوار آمده‌اند و دنبال شغل گشتند.»
 
شریف‌پور با اشاره به اینکه آگهی‌های استخدامی در دیوار رشد زیادی کرده‌اند گفت: «تعداد آگهی‌های استخدام دیوار در ۱۳۹۷ نیم میلیون، در ۱۳۹۸ یک و دو دهم میلیون و در ۱۳۹۹ به ۱.۷ دهم میلیون رسید و در ۱۴۰۰ طبق تخمینی که زده‌ایم این عدد به حدود دو میلیون خواهد رسید.»
 
مسئول طراحی تجربه کاربر دسته استخدام دیوار بر این باور است که این رشد و افزایش اثرگذاری آنان را به این فکر انداخته که بر این بخش از آگهی‌های استخدام متمرکزتر شوند تا نیازها را بهتر بشناسند و خدمات بهتری ارائه دهند.
 
او با تاکید بر اینکه تنوع شغلی در دیوار خیلی زیاد است اما تمرکز اصلی استخدام دیوار بر بخش یقه‌آبی‌ها و یقه‌خاکستری‌هاست گفت:‌ «این بدان معنی است که بیشتر اگهی‌های دیوار هم مشاغلی از این دست هستند و کارجوها نیز به دنبال چنین مشاغلی‌اند. پربازدید‌ترین آگهی‌ها و مشاغل سال گذشته در دیوار نگهبان، کارگر ساده، راننده، منشی و فروشنده بوده‌اند.»
 
شریف‌پور در ادامه توضیح داد: «کار در منزل رتبه اول را در بین عنوان‌های جست‌وجوشده در دیوار دارد و حدود ۹۰۰ هزار بار جست‌وجو شده است. نکته جالب این است که تاثیر کرونا را در اول شدن این عبارت می‌توان دید و در حالی که به طور کلی عبارت‌های جست‌وجو شده در دیوار رشدی یک و نیم تا دو برابری داشته‌اند، کار در منزل در دو سال گذشته بیش از ۶۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است.»
 
او در پایان درباره جایگاه دیوار در حوزه استخدام گفت: «در تابستان گذشته ما در بازار تحقیقاتی انجام دادیم تا سهم‌مان را در بازار استخدام به دست بیاوریم. بر اساس آن حدود ۳۲ درصد افرادی که موفق شده بودند در این بازه زمانی کار پیدا کنند، از روش‌های آنلاین به کار مد نظر خود رسیده بودند و حدود ۶۸ درصد دیگر از طریق روش‌های آفلاین. سهم دیوار در این بازار آنلاین بیش از ۴۰ درصد بوده است. دیوار با این سهم بازیگر اصلی بازار آنلاین استخدام است و در مقابل آن، در بازار آفلاین، بیشترین روش استخدام معرفی از طریق آشنایان بوده است و سهم حدود ۸۰ درصدی دارد. نکته مهم این است که این سهم بزرگ یک فرصت دست‌نخورده است که ما از آن استفاده کنیم و برای خود سهم ایجاد کنیم.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.