اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

December 12, 2021
11:13 یکشنبه، 21ام آذرماه 1400
کد خبر: 131268

نصب کابل اینترنت در اقیانوس آرام

 
کشورهای ایالات متحده، استرالیا و ژاپن ساعاتی پیش طی بیانیه ای اعلام کردند که به طور مشترک بودجه ساخت کابل زیردریایی جدیدی را برای افزایش سرعت دسترسی به اینترنت تامین خواهند کرد.
 
سه کشور ژاپن، استرالیا و ایالات متحده در اقدامی مشترک تصمیم به توسعه زیرساخت های کابل اینترنت در اعماق دریا شدند. این اقدام که به نظر می رسد بیشتر دارای انگیزه های سیاسی باشد، در راستای پیشگیری از نفوذ چین در اقیانوس آرام و کشورهای این حوزه انجام شده و البته فارغ از مباحث سیاسی، می تواند موجب افزایش کیفیت شبکه ارتباطی اینترنت در جهان شود. در بیانیه مشترک منتشر شده توسط این کشورها اعلام شد که این کابل برای ارائه اینترنت سریعتر به برخی مناطق جهان همچون  جزایر میکرونزی توسعه خواهد یافت.
 
گفتنی است به باور کارشناسان، این امر از افزایش رشد اقتصادی حمایت کرده و فرصت‌های توسعه بیشتر را ایجاد و به بهبود استانداردهای زندگی کمک می‌کند. البته هنوز مشخص نیست که بودجه تخصیص داده شده برای این پروژه چقدر خواهد بود؟ به گزارش سیناپرس، توسعه کابل های اینترنت زیردریایی یک عملیات بسیار حیاتی و البته دشوار است که می تواند بر افزایش سرعت سیستم های مخابراتی و اینترنتی تاثیر داشته باشد.
 
پیش از این اعلام شده بود کشورهایی همچون ایالات متحده، هندوستان و استرالیا نگران هستند که کابل های اینترنت نصب شده توسط جمهوری خلق چین می تواند امنیت منطقه را به خطر بیندازد. از سوی دیگر پکن هرگونه استفاده از کابل های فیبر نوری تجاری را که ظرفیت داده بسیار بیشتری نسبت به ماهواره ها دارند، برای جاسوسی رد کرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.